لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۷

منتجب‌نیا: وزارت کشور منعی برای فعالیت «اعتماد ملی» ندارد


رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، نهم دی ماه در جمع گروهی از خبرنگاران در ایران گفت «حزب اعتماد ملی دیگر پلمب نیست و در حال حاضر از نظر وزارت کشور فعالیتش نیز منعی ندارد».

آقای منتجب‌نیا این پاسخ را به پرسشی از سوی خبرنگار فارس داده است.

او در عین حال گفته است از سوی وزارت کشور دعوت‌نامه‌ای برای دیدار با وزیر آن دریافت کرده است.

این دعوت‌نامه برای شرکت در نشست احزاب با وزیر کشور ایران است که «به حزب اعتماد ملی ارسال شده است».

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی این سخنان را به خبرنگارانی گفته است که در حاشیه مراسم درگذشت مادر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در محل آن جمع شده بودند.

اعتماد ملی را مهدی کروبی در سال ۱۳۸۴ پایه گذاشت. این حزب از نامزدی آقای کروبی در انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز حمایت کرد؛ آنچه نتیجه‌اش به گسترده‌ترین اعتراضات سه دهه گذشته در ایران و در نهایت حصر چهره‌های سرشناس معترض، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد، انجامید.

شماری از اعضای این حزب در زمان اعتراضات بازداشت شدند.

موضوع حصر چهره‌های سرشناس معترض در پرسش‌های خبرنگاران از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، که او هم در مراسم درگذشت مادر وزیر خارجه ایران شرکت کرده بود، مطرح شده است.

خبرگزاری ایسنا می‌گوید آقای شمخانی، «در واکنش به سوالات متعدد خبرنگاران در ارتباط با پرونده موسوی و کروبی و اقدامات برای رفع حصر آن‌ها»، گفته است «چیزی نمی‌گویم» و سپس در برابر اصرار بیشتر خبرنگاران در این ارتباط افزوده است «من آدم اقدام هستم و آدم حرف نیستم».

این مراسم حاشیه‌های دیگری هم داشته است؛ حسین موسویان، از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای در دولت محمد خاتمی در این مراسم شرکت کرد.

آقای موسویان که از منتقدان مذاکرات اتمی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد بود. در همان دولت نیز با اتهام جاسوسی روبه‌رو شد. در فروردین ۱۳۸۷ نیز دادگاه انقلاب تهران موسویان را به اتهام «اخلال در امنیت ملی» مجرم شناخت و به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم کرد.

او سال‌های اخیر را در ایالات متحده به سر برده بود.
XS
SM
MD
LG