لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۵

جام ملت‌ها: فرانسه در نیمه نهایی حریف آلمان شد


تیم ملی فوتبال فرانسه با برتری ۵ بر ۲ مقابل ایسلند، راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا شد.

شاگردان دیدیه دشان با این پیروزی، برای راهیابی به فینال مقابل آلمان قرار می‌گیرند. پرتغال با ولز نیز دیگر بازی دور نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.

تیم شگفتی‌ساز ایسلند که انگلستان را از گردونه مسابقات خارج کرده بود، در برابر فرانسه در سیزدهمین دقیقه دروازه‌اش باز شد. اولیویه ژیرو زننده اولین گل فرانسوی‌ها بود.

در بیستمین دقیقه، کرنر ارسالی توسط گریزمان را پل پوگبا با ضربه سر وارد دروازه ایسلند کرد تا دومین گل خروس‌ها به ثمر برسد.

دو دقیقه به پایان نیمه اول دیمتری پایت با نواختن شوت، برای سومین بار دروازه ایسلند را فروریخت. او خودش را در یورو ۲۰۱۶ سه گله کرد.

پیش از پایان نیمه نخست، فرانسه به گل چهارم هم رسید. آنتوان گریزمان با فرار از بین مدافعان ایسلند و با ضربه چیپی که زد، تیمش را ۴-۰ پیش انداخت. گریزمان چهار گله شد و در صدر جدول گلزنان جام ملت‌های اروپا قرار گرفت.

یک هوادار تیم ایسلند، پیش از آغاز بازی
یک هوادار تیم ایسلند، پیش از آغاز بازی

در نیمه دوم، ایسلند توسط کولبین سیگپورسون توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. او برای فرانسوی‌ها غریبه نیست. زیرا در باشگاه نانت همین کشور عضویت دارد.

در ادامه اولیویه ژیرو با ضربه سر، تیمش را به گل پنجم رساند. این دومین گل مهاجم آرسنال در این بازی و سومین گلش در تورنمنت بود.

بلافاصله دشان او را از بازی بیرون کشید تا ژیناک به میدان بیاید و مثل دیدارهای قبلی، یک موقعیت گلزنی را از دست بدهد.

هواداران فرانسه
هواداران فرانسه

ژیرو با توجه به بازی سخت نیمه نهایی، برای استراحت بیشتر تعویض شد. او با همین یکساعتی که در زمین بود، عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد.

در ادامه، مانگالا و کومان هم برای فرانسه به زمین آمدند. آخرین گل بازی توسط ایسلند به ثمر رسید.

بیرکیر بیارناسون که در باسل سوئیس بازی می‌کند، دروازه هوگو لوریس را گشود تا ایسلندی‌ها بازی را با ثبت دومین گلشان به پایان برسانند.

فرانسه پنج گل زد اما این دو گل خورده، هشداری است برای میزبان جام ملت‌ها در برابر خط آتش مخوف آلمان که از هر اشتباه، یک گل می‌سازد.

در پایان جدال ایسلند و فرانسه، هواداران ​ایسلند برای بازیکنانشان سنگ تمام گذاشتند و با تشویقی پرشور، وداعی به یادماندنی با تیمشان داشتند.

دیدیه دشان در پایان بازی درباره مرحله بعدی گفت: آلمان شایسته حضور در نیمه نهایی بود. آن‌ها لحظاتی مقابل ایتالیا به مشکل خوردند اما در ‌‌نهایت توانستند به پیروزی برسند. ما نیز در برابر آلمان، تمام تلاشمان را به‌کار خواهیم بست.

XS
SM
MD
LG