لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۲

یورو ۲۰۱۶: ولز و سوئیس پیروز شدند، انگلستان متوقف شد


روسیه در واپسین لحظات بازی توسط دنیس گلوشاکف به گل مساوی رسید تا یک امتیاز ارزشمند را نصیب خود کند
روسیه در واپسین لحظات بازی توسط دنیس گلوشاکف به گل مساوی رسید تا یک امتیاز ارزشمند را نصیب خود کند

در دومین روز از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، تیم‌های ملی سوئیس و ولز مقابل حریفان خود به برتری رسیدند اما انگلستان در نودمین دقیقه، پیروزی مقابل روسیه را از دست داد.

انگلستان در برابر روسیه، موقعیت‌های متعددی را از دست داد. در دقایق آغازین نیمه دوم، روسیه پیش کشید. سرانجام روی ضربه ایستگاهی از پشت خط محوطه جریمه، اریک دایر توانست قفل بازی را بشکند و شاگردان هاجسون را پیش بیاندازد.

روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ در واپسین لحظات بازی توسط دنیس گلوشاکف به گل مساوی رسید تا یک امتیاز ارزشمند را نصیب خود کند.

به این ترتیب، سنت تاریخی ناکامی انگلستان در دیدار آغازین جام ملت‌های اروپا تداوم یافت! انگلیس در هشت دوره قبلی که در یورو حضور داشته، هیچ وقت بازی اولش را نبرده بود.

روسیه با سرمربیگری لئونید اسلوتسکی حالا بیش از پیش امیدوار است تا با کسب امتیازات لازم از دو دیدار پیش رو مقابل ولز و اسلواکی، راهی مرحله بعد شود.

درگیری شدید میان هواداران انگلستان و روسیه پس از بازی

پیش از این مسابقه، ولز در برابر اسلواکی ۲-۱ پیروز شد تا اولین حضورش در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا را با یک پیروزی تاریخی جشن بگیرد.

گرت بیل ستاره ولزی‌ها در نیمه نخست، تیمش را پیش انداخت. اسلواکی در نیمه دوم توسط دودا جبران کرد اما رابسون کانو توانست گل دوم ولز را بزند و این تیم را به سه امتیاز حساس برساند.

کریس کولمان سرمربی ولز بعد از بازی گفت: وقتی در دور انتخابی مقابل بلژیک شرایط بدی پیدا کردیم، فکرش را نمی‌کردم به این مرحله برسیم ولی لیاقت خودمان را نشان دادیم. با شجاعتی که بروز دادیم شایسته کسب سه امتیاز بودیم.

او درباره بازی بعدی مقابل انگلیس گفت: دنبال جنگ روانی نیستم. می‌خواهیم از این بازی لذت ببریم و آماده‌ایم تا بازی خوبی به نمایش بگذاریم.

یان کوژاک سرمربی اسلواکی هم گفت:‌ «بازی هجومی ارائه دادیم و شایسته برتری بودیم ولی فوتبال همین است. ولز توانست از فرصت‌های خود استفاده کند و به گل برسد.»

از گروه نخست، سوئیس در دیداری دشوار مقابل آلبانی به پیروزی ۱-۰ دست یافت. آلبانی در این بازی از دقیقه ۳۶ با یک یار کمتر به رقابت ادامه داد.

با وجود برتری عددی سوئیس، این تیم عذاب فراوانی متحمل شد تا سه امتیازش را حفظ کند. آلبانی بارها روی دروازه سوئیس خطرساز شد اما در گشودن دروازه سوئیس ناکام ماند.

در طرف مقابل، سوئیس هم موقعیت‌هایی برای افزایش گل را داشت اما نتوانست غیر از گل فابیان شار، توپ دیگری را از خط دروازه تیم سختکوش آلبانی عبور دهد.

جیانی دی بیازی سرمربی آلبانی در نشست خبری بعد از بازی گفت: در طول بازی خیلی احساساتی شدیم. اخراج لوریک سانا درست بود. اتفاق ناامید کننده‌ای بود اما او نمی‌توانست کار دیگری انجام دهد.

‏در سومین روز از بازی‌ها، روز یکشنبه از گروه سوم مسابقات، تیم ملی لهستان به مصاف ایرلند شمالی خواهد رفت. از همین گروه، آلمان با اوکراین رویارو خواهد شد.

از گروه چهارم نیز ترکیه با کرواسی روبه‌رو می‌شود. در این گروه، اسپانیا و جمهوری چک نیز حضور دارند که دوشنبه بازی خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG