لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۸

وکیل آتنا فرقدانی: موکل من به زودی آزاد می‌شود


محمد مقیمی، وکیل آتنا فرقدانی، کارتونیست و نقاش ایرانی که به خاطر کشیدن طرح‌های انتقادی و اعتراض‌هایش در زندان به سر می‌برد، به آسوشیتدپرس گفته حکم زندان او از «۱۲ سال» به «۱۸ ماه» کاهش پیدا کرده است.

به گفته محمد مقیمی، موکلش به زودی آزاد می‌شود.

آقای مقیمی ۶ اردیبهشت ماه گفته حکم مورد تجدید نظر قرار گرفته است، اما تاریخ دقیق آزادی خانم فرقدانی هنوز مشخص نیست.

آتنا فرقدانی، طراح منتقد ایرانی، یک بار در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ بازداشت شد. او پس از آزادی به قید وثیقه، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت «جرس» گفته بود بازجویی‌ها از او عمدتا بر محور نقاشی‌های انتقادی، رابطه‌اش با خانواده قربانیان اعتراضات سال ۱۳۸۸ و نیز بهائیان ایران بوده است.

او در عین حال با انتشار یک ویدئو در فضای مجازی، از نصب دوربين‌های مدار بسته در دستشويی‌ها و حمام‌های بند دو الف سپاه پاسداران نیز خبر داده بود.

آتنا فرقدانی در در ۲۰ دی ۱۳۹۳ پس از معرفی خود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به زندان قرچک ورامین منتقل شد. او در پی اعتصاب غذا، در اسفند ماه به زندان اوین فرستاده شد.

سازمان‌های فرادولتی بین‌المللی به بازداشت و حکم سنگین زندان برای فرقدانی اعتراض کرده بودند.

در اسفند ماه گذشته نیز ده‌ها سازمان غیردولتی و کارتونیست از کشورها مختلف جهان، در نامه‌ای از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، خواسته بودند قوه قضائیه را مجاب کند، اتهامات فرقدانی را کنار گذاشته و به اجرای حکم او پایان دهد.

XS
SM
MD
LG