لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۲۴

«هزاران نفر» به تماشای «فروشنده» فرهادی در میدان ترافالگار لندن رفتند


بنا بر گزارش‌ها هزاران نفر از شهروندان و دوستداران سینما در میدان «ترافالگار» لندن جمع شدند تا فیلم فروشنده، ساخته اصغر فرهادی و برنده نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۷، را تماشا کنند.

اصغر فرهادی، پیش از این گفته بود در اعتراض به فرمان اجرایی دونالد ترامپ در منع موقت ورود برای شهروندان ایران و شـش کشور دیگر، در مراسم اسکار امسال حاضر نمی‌شود. او البته ضمن تاکید بر این‌که این‌کار به معنی تحریم اسکار و سینماگران آمریکایی نیست، دو نفر را به نمایندگی از خود در مراسم معرفی کرد: انوشه انصاری، اولین زن فضانورد ایرانی و فیروز نادری، از مدیران پیشین «ناسا».

آقای فرهادی، با وجود آن‌که دادگاه فدرالی در آمریکا اجرای فرمان رئیس‌جمهوری ایالات متحده را موقتا معلق کرد، باز هم از شرکت در مراسم خودداری کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده است که فرمان منع ورود با اهداف «تبعیض‌آمیز» یا «علیه باورمندان اسلام» صادر نشده و هدف از آن افزایش امنیت ایالات متحده و شهروندان آن است. مدافعان این فرمان نیز گفته‌های مشابه را بیان کرده و می‌گویند روادید به ورود به یک کشور «حق نیست، بلکه یک امتیاز است». آقای ترامپ در عین حال می‌گوید «به اقدامات خود برای اینکه کشورمان را امن نگه داریم ادامه می‌دهیم. اجازه نخواهیم داد تا افرادی وارد کشورمان شوند که به دنبال آسیب زدن به مردم ما هستند».

صادق خان، شهردار لندن، که ایده نمایش عمومی و آزاد فیلم «فروشنده» را مطرح و اجرایی کرد، به خبرگزاری فرانسه گفته است زمانی که مردم از منع سفر سخن می‌گویند می‌خواهم خوشامدگوی آنها باشم؛ زمانی که صحبت از تفرقه بین جوامع است، می‌خواهم بین آنها اتحاد ایجاد کنم.

میدان ترافالگار لندن، جایی که فیلم آقای فرهادی در آن نمایش داده‌شده، از مشهورترین میدان‌های پایتخت بریتانیا در مرکز شهر است. شماری از معروف‌ترین بناها و مراکز فرهنگی لندن نیز در همین میدان قرار دارند.

گزارش شده است که هزاران نفر برای تماشای فیلم، به محل نمایش عمومی «فروشنده» رفته‌اند.

XS
SM
MD
LG