لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۱

فلین برخی دریافتی‌های خود از روسیه را در اظهارنامه مالی اولیه مشخص نکرده بود


مدارک تازه، مبلغی که مایکل فلین (در تصویر) از این فعالیت‌ها کسب کرده را مشخص نمی‌کند و آن‌ها را در فهرستی با عنوان «بیش از پنج هزار دلار در سال» قرار می‌دهد
مدارک تازه، مبلغی که مایکل فلین (در تصویر) از این فعالیت‌ها کسب کرده را مشخص نمی‌کند و آن‌ها را در فهرستی با عنوان «بیش از پنج هزار دلار در سال» قرار می‌دهد

مدارک تازه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده نشان می‌دهد مشاور امنیت ملی برکنارشده دونالد ترامپ، جزئیات شماری از دریافتی‌ها، از جمله از طرف تلویزیون دولتی روسیه، را در اظهارنامه مالی اولیه خود در بهمن ماه گذشته فاش نکرده‌ بود.

بنا بر مدارکی که کاخ سفید در اول آوریل -۱۲ فروردین- منتشر کرده و در ۱۱ فروردین ماه به امضای مایکل فلین رسیده، شماری از سخنرانی‌های او برای شخصیت‌های حقوقی روسی، از جمله گفته‌هایش در تلویزیون دولتی روسیه «راشا تودی»، فهرست شده که پیش از این مطرح نشده بودند.

↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید

این مدارک مبلغی که آقای فلین از این سخنرانی‌ها دریافت کرده را مشخص نمی‌کند و آن‌ها را در فهرستی با عنوان «بیش از پنج هزار دلار در سال» قرار می‌دهد.

اظهارنامه اولیه را آقای فلین در ۲۳ بهمن ماه امضا کرده بود و در آن‌ها اشاره‌ای به سه مورد سخنرانی انجام‌شده برای شرکت‌های روسی نشده بود.

وکیل مشاور پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید، اظهارنامه اولیه «مجموعه‌ی» پرداختی‌های ناشی از سخنرانی‌های آقای فلین را در بر می‌گرفت، و یک پیش‌نویس بود که در نهایت ادامه پیدا نکرد چرا که فعالیت او در دولت خاتمه یافت.

الیجا کامینگز، نماینده دمکرات از مریلند، در ۲۶ اسفند مدارکی را منتشر کرد که بر پایه آن‌ها آقای فلین پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مبلغی بیش از ۶۷ هزار دلار از شرکت‌های روسیه، از جمله نزدیک به ۳۴ هزار دلار از «راشا تودی» دریافت کرده‌ بود.

آقای کامینگز گفته دریافت پول از تلویزیون دولتی روسیه، برخلاف قوانین ایالات متحده است که به مقام‌های نظامی بازنشسته آن کشور اجازه نمی‌دهد هدیه‌ای از سوی قدرت‌های خارجی دریافت کنند.

آقای فلین در مقام‌های ارشد نظامی، از جمله در کسوت مدیر سازمان اطلاعات دفاعی ایالات متحده خدمت کرده بود.

فلین، ۲۵ بهمن ماه سال گذشته، ۲۴ روز پس از فعالیت به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری، و در پی انتشار گزارش‌ها در مورد «تماس»هایش با سفیر روسیه و «گفت‌وگو در مورد تحریم‌های اعمال‌شده» از طرف دولت اوباما علیه مسکو، مجبور به کناره‌گیری از سمت دولتی خود شد.

او در نامه کناره‌گیری‌اش گفته بود در فاصله بین دوره انتقالی دولت ترامپ با دولت گذشته، تماس‌های متعددی با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا داشته و به مایک پنس، معاون رئیس جمهوری اطلاعات «ناقصی» در خصوص محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است.

کناره‌گیری آقای فلین زمانی انجام شد که اعلام شد رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعتماد خود را به مشاور امنیت ملی از دست داده‌است.

دهم فرودین ماه گزارش شد آقای فلین به مقام‌هایی که در حال تحقیق در مورد جریان «ارتباطات» احتمالی میان اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه هستند، گفته در قبال برخورداری از مصونیت، حاضر به پاسخ‌گویی به پرسش‌ها است.

آقای ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با تاکید بر اینکه مشاور سابقش حق درخواست مصونیت دارد، رسانه‌ها و اعضای حزب دمکرات را به «جوسازی» متهم کرد.

XS
SM
MD
LG