لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۵

رئیس‌جمهوری فرانسه به بغداد رفت


فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، دوشنبه ۱۳ دی ماه برای دیدار با نظامیان آن کشور و نیز گفت‌وگو با مقام‌های عراقی وارد بغداد شد. خبرگزاری فرانسه می‌گوید رهبر آن کشور قرار است مروری بر روند نبرد با گروه «حکومت اسلامی» داشته باشد.

آقای اولاند را در این سفر، ژان ایو له‌دریان، وزیر دفاع فرانسه همراهی می‌کند و آن‌ها قرار است بازدیدی از اقلیم کردستان عراق نیز داشته باشند.

فرانسه از مهم‌ترین اعضای ائتلاف به رهبری ایالات متحده، در جریان نبردها علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» به شمار می‌رود. رئیس‌جمهوری آن کشور نیز بلندپایه‌ترین مقام کشورهای اصلی این ائتلاف است که طی دو سال و نیم گذشته از بغداد دیدار می‌کنند. او در شهریور ماه ۱۳۹۳ نیز برای تاکید بر حمایت فرانسه و غرب از نبردهای علیه «داعش» به عراق سفر کرده بود.

فرانسه مرکز گسترده‌ترین و مرگبارترین حملات تروریستی اخیر در اروپا به شمار می‌رود؛ حملاتی که مسئولیت آن‌ها را گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه بر عهده گرفته‌است. این کشور در راستای عملیات ائتلاف علیه «حکومت اسلامی»، تا کنون ۵۷۰۰ سورتی پرواز و هزار مورد حمله انجام داده که بر اساس آمار اعلام‌شده ۱۷۰۰ موضع را هدف قرار داده‌است.

۱۴ فروند رافائل فرانسه، در اردن و امارات متحده عربی، برای انجام عملیات هوایی ائتلاف در نظر گرفته شده‌است. پاریس ۵۰۰ پرسنل نظامی نیز برای آموزش و مشاوره به نیروهای عراقی به آن کشور فرستاده است.

سفر اولاند به عراق قرار است یک روز به درازا بکشد و رئیس‌جمهوری فرانسه بخشی از آن را در میان نیروهای نظامی کشور خود سپری خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG