لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

اسرائیل اعلام کرد سرباز ناپدید شده‌اش کشته شده است


ارتش اسرائیل بامداد یک‌شنبه، ۱۲ مرداد، اعلام کرد مشخص شده است هدار گولدین، سربازی که اسرائیل حماس را به اسارت گرفتن او متهم کرده بود، در جریان درگیری‌های غزه کشته شده است. در عین حال تازه‌ترین حملات هوایی اسرائیل به غزه در همین روز نیز ۱۲ قربانی گرفته است.

اسرائیل پیشتر گفته بود در جریان حمله‌ای از سوی شبه‌نظامیان غزه در آغاز آتش‌بس ۷۲ ساعته دو سربازش کشته و یک سرباز آن کشور به اسارت گرفته شده است.

همین حمله خود پایانی بود بر آتش‌بسی که در همان ساعات اولیه نقض شد.

حماس پیشتر گفته بود از سرنوشت این سرباز بی‌خبر است و گمان می‌برد که در بمباران و حملات ارتش اسرائیل کشته شده است.

گفته‌های اسرائیل در مورد اسارت هدار گولدین این گمانه‌زنی را ایجاد کرده بود که خشونت‌ها افزایش بیشتری پیدا کرده و حملات ارتش آن کشور نیز وارد مرحله‌ای شدیدتر از گذشته شود.

اسرائیل در هر صورت اعلام کرده است که عملیات در غزه لزوما پایان نیافته است.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير آن کشور، شامگاه شنبه، با اعلام اين موضوع که بخش مهمی از «اهداف تعيين شده» ارتش اسرائيل از عمليات نظامی غزه محقق شده و «ضربه های سنگينی» به حماس وارد شده است، تاکيد کرد که عمليات «صخره استوار» ادامه دارد.

دست‌کم ۲۵۰ فلسطینی پس از اعلام خبر «اسارت» سرباز اسرائیلی از سوی آن کشور کشته شدند
دست‌کم ۲۵۰ فلسطینی پس از اعلام خبر «اسارت» سرباز اسرائیلی از سوی آن کشور کشته شدند

این عملیات زمینی ارتش اسرائیل در نوار غزه، از جمله مهم‌ترین اهدافی که برایش عنوان شد، نابودی تونل‌های حفر شده از آن باریکه به خاک اسرائیل بود.

اسرائیل از شناسایی ۳۱ تونل خبر داده و شنبه گفته شد ارتش آن کشور در آستانه نابودی آخرین تونل‌ها است.

شمار کشته‌شدگان فلسطینی در نبردهایی که وارد هفته چهارم خود شد به ۱۷۰۰ نفر نزدیک می‌شود. دست‌کم ۲۵۰ فلسطینی تنها پس از آنکه اسرائیل شبه‌نظامیان را متهم کرد سربازش را به اسارت گرفته‌اند، کشته شدند.

عمده قربانیان فلسطینی غیر نظامی و بسیاری از آنها زنان و کودکان هستند.

اسرائیل نیز ۶۳ سرباز خود را از دست داده است. در عین حال موشک‌پرانی‌های حماس جان دو شهروند اسرائیلی و یک کارگر تایلندی را نیز گرفته است.

غرب و سازمان ملل متحد در تلاش است تا طرف‌ها را به قبول آتش‌بسی فراخواند. آتش‌بس‌های کوتاه‌مدتی که تا کنون برقرار شده‌اند یا ادامه نیافته یا ساعتی پس از آغاز، نقض شده است.

سازمان ملل به تازگی هشدار داده است که با کمبود شدید آب و برق و کمک‌های پزشکی، وضعیت سلامتی ساکنان غزه به یک «فاجعه» نزدیک می‌شود.

نخست‌وزیر اسرائیل گفته است ادامه عمليات در غزه بر اساس نيازهای امنيتی اسرائيل خواهد بود و «همه گزينه‌ها همچنان روی ميز است».

حملات اسرائیل به غزه از هشتم ژوئیه، نخست از طریق حملات هوایی آغاز شد و سپس ارتش آن کشور حملات زمینی و دریایی را نیز بر آن افزود.

XS
SM
MD
LG