لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۱

پناهجوی سوری یک نفر را در جنوب آلمان با قمه کشت


پلیس در حال انجام تحقیقات در محل حمله
پلیس در حال انجام تحقیقات در محل حمله

پلیس آلمان سوم مرداد ماه، یک پناهجوی سوری را در پی حمله‌ای با قمه، در جنوب آن کشور، که به مرگ یک شهروندن زن و زخمی شدن دو نفر دیگر انجامیده، بازداشت کرده‌است.

یک سخنگوی پلیس در شهر روتلینگن می‌گوید فرد بازداشت‌شده، پیش از این نیز در حملات مشابهی دست داشته که به مجروح شدن برخی از شهروندان انجامیده‌است.

خبرگزاری رویترز گفته زنی که توسط این مرد ۲۱ ساله کشته شده، حامله بود.

پلیس در عین حال گفته ارتباطی بین این حمله و گروه‌ یا گروه‌های تروریستی پیدا نکرده‌است. نیروهای امنیتی در عین حال تاکید کرده‌اند که فرد مهاجم به تنهایی عمل می‌کرد و در «حال حاضر خطر خاصی شهروندان را تهدید نمی‌کند».

روزنامه گاردین به نقل از شاهدان در محل گفته است مهاجم پیش از آنکه با قمه به زنی که به قتل رسیده حمله کند، با او بر سر موضوعی بحث و نزاع لفظی داشته‌است.

گروهی از شاهدان نیز به روزنامه آلمانی «بیلد» گفته‌اند یک موتورسوار فرد مهاجم را زمین زده و بعد از آن بوده که پلیس او را بازداشت کرده‌است.

روزنامه «بیلد» می‌گوید فرد مهاجم «کاملا عقلش را از دست داده بود؛ او حتی با قمه‌اش ماشین پلیس را هم دنبال کرده‌است».

هنوز مشخص نیست این مرد ۲۱ ساله چه زمانی وارد آلمان شده‌است.

این سومین حمله طی ۱۰ روز به شهروندان در آلمان است که ممکن است بر نگرانی‌های اجتماعی در آن کشور بیانجامد و بر انتقادها از سیاست «درهای باز» آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در مورد مهاجران و پناهجویان بیافزاید.

در ۱۸ ژوئیه یک پناهنده ۱۷ ساله افغان پس از آنکه با تبر به گروهی از مسافران در یک قطار حمله کرد و چهار هنگ‌کنگی و یک آلمانی را زخمی کرد، توسط پلیس کشته شد.

روز جمعه گذشته نیز یک جوان ایرانی‌تبار که پلیس می‌گوید به «کشتار جمعی» علاقه داشته، ۹ نفر، عمدتا نوجوانان خارجی‌تبار، را در مونیخ کشت و سپس خودکشی کرد.

پلیس می‌گوید هیچ ارتباطی بین گروه‌های ترویستی و پناهجوی سوری یا جوان ایرانی پیدا نکرده‌است.

گروه موسوم به حکومت اسلامی می‌گوید مهاجم ۱۷ ساله افغان و فرد تونسی‌تباری که در نیس فرانسه با کامیون ۸۴ نفر را کشت، «سربازان» این گروه بوده‌اند.

آلمان، بر خلاف فرانسه یا بلژیک، هدف حملات گسترده و برنامه‌ریزی‌شده تروریستی توسط اسلام‌گرایان افراطی قرار نگرفته‌است. اما خبرگزاری رویترز می‌گوید مخالفان دولت مرکل، از هر خشونتی که به دست مهاجران یا پناهجویان صورت می‌گیرد، برای انتقاد از سیاست‌های دولت در مورد مهاجران و پناهجویان استفاده خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG