لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۲

شورای امنیت قتل خبرنگار ژاپنی را محکوم کرد


کنجی گوتو
کنجی گوتو

شورای امنیت سازمان ملل متحد، در جلسه یک‌شنبه ۱۲ بهمن خود، قتل «شرارت‌بار و بزدلانه» کنجی گوتو، خبرنگار ژاپنی را که «حکومت اسلامی» (داعش) به تازگی ویدئویی از بریدن سر او منتشر کرده است، محکوم کرد.

۱۵ عضو شورای امنیت در بیانیه‌ای گفته‌اند «این جنایت، بار دیگر یادآور افزایش خطراتی‌ست که روزنامه‌نگاران و دیگران در سوریه هر روز با آن روبه‌رو هستند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه این شورا با اظهار تاسف از قتل کنجی گوتو، آنچه عملی «شرارت‌بار و بزدلانه» توصیف کرده است را «شدیدا محکوم» کرد.

گروه حکومت اسلامی، ۱۱ بهمن ماه ويدئويی منتشر کرد با تصاویری که بریده شدن سر خبرنگار ژاپنی را نشان می‌دهد.

این گروه یک هفته پيش از آن نیز گفته بود هارونا يوکاوا، گروگان ژاپنی دیگری، را سر بريده است.

قتل کنجی گوتو با واکنش‌هایی در خود ژاپن و دیگر کشورها روبه‌رو شده است.

در ژاپن، شینزو آبه، نخست‌وزیر، گفته است کشورش «از این اقدامات تروریسیتی فجیع و شریرانه بسیار خشمگین است و هرگز تروریست‌های داعش را نخواهد بخشید».

آقای آبه تاکید کرده است که توکیو بر همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی می‌افزاید تا «تروریست‌ها به سزای جنایت‌های خود برسند».

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، با «شنیع» نامیدن «جنایت» اسلام‌گرایان افراطی، گفته است آمریکا به تلاش‌هایش برای دفع آنها ادامه خواهد داد.

بان گی‌مون و دیوید کامرون، دبیر کل سازمان ملل و نخست‌وزیر بریتانیا، از دیگر مقام‌های ارشدی بودند که قتل خبرنگار ژاپنی را محکوم کردند.

XS
SM
MD
LG