لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۶

«کشته شدن» شماری از نیروهای ارتش و سپاه ایران در جنوب حلب


خبرگزاری فارس می‌گوید نیروهای تکاور ارتش ایران در «شهرک زیتان» و نیروهای سپاه قدس نیز در «شهرک الحاضر» در استان حلب حضور دارند
خبرگزاری فارس می‌گوید نیروهای تکاور ارتش ایران در «شهرک زیتان» و نیروهای سپاه قدس نیز در «شهرک الحاضر» در استان حلب حضور دارند

خبرگزاری‌ «فارس» از حضور و مقابله نیروهای ارتش و سپاه در مناطق «زیتان» و «الحاضر» در جنوب حلب و کشته شدن «شماری» از آنها در درگیری‌های جاری در این منطقه از سوریه خبر داده‌ است.

خبرگزاری فارس، ۱۳ اردیبهشت ماه، در گزارشی به نقل از «یک منبع میدانی» می‌گوید نیروهای تکاور ارتش ایران در «شهرک زیتان» و نیروهای سپاه قدس نیز در «شهرک الحاضر» در استان حلب حضور دارند.

به گفته فارس این نیروها «در مقابل هجوم هزاران نفر» از کسانی که این خبرگزاری آنها را «عناصر تروریستی» نامیده، «دلاوری» و «جانفشانی» کرده‌اند.

به نوشته فارس خبرگزاری فارس، شمار مهاجمان هفته‌های اخیر به نیروهای اسد و متحدانش در اطراف حلب «بیشتر از هشت هزار» نفر بوده است. فارس حمله‌کنندگان را «عناصر جبهه‌النصره» معرفی کرده‌است. هیچ خبرگزاری بین‌المللی هنوز گزارش مستقلی در این مورد منتشر نکرده‌است. رادیو فردا مستقلا قادر به تائید یا رد متحوای این گزارش نیست.

منبعی که نامش فاش نشده به خبرگزاری فارس می‌گوید «تعدادی از نیروهای فداکار سپاه قدس و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حین عملیات مستشاری به شهادت رسیدند.»

شمار دقیق کشته‌شدگان مشخص نشده و معلوم نیست آنها در چه بازه‌ای از زمان جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری ابنا، ۱۲ اردیبهشت ماه، یکی از قربانیان درگیری‌های اخیر در سوریه را «مصطفی عارفی» از نیمروز در استان سیستان و بلوچستان، معرفی کرد. البته ابنا محل دقیق کشته شدن آقای عارفی را مشخص نکرده‌است. به گزارش همین خبرگزاری در روز ۱۱ اردیبهشت نیز مراسم خاکسپاری «هفت» نفر از نیروهای افغانستانی و پاکستانی اعزامی از سوی ایران در قم برگزار شده‌است.

خبرگزاری فارس در عین حال گزارش داده است که ارتش سوریه موفق به باز‌پس‌گیری «شهرک العیس» نشده است.

دو هفته پیش خبرگزاری‌های ایران از کشته شدن دو تکاور ارتش در سوریه خبر داده بودند. در همان زمان خبرگزاری تسنیم نیز گفته بود محمد حسین حمزه، عضو نیروهای بسیج سمنان، در حلب کشته شده‌است.

درگیری‌های اخیر در حلب در حالی‌ست که تلاش‌های تازه‌ای برای برقراری آتش‌بس و جلوگیری از حملات هوایی ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل مخالفان در این شهر صورت گرفته‌است.

پیش از این روسیه، از متحدان اسد، فشار بر دولت آن کشور برای بسط ترک مخاصمه مقطعی، موسوم به «رژیم سکوت»، از غوطه و لاذقیه به حلب را رد کرده بود. اما اخیرا یک مقام ارشد نظامی آن کشور تائید کرده که مذاکراتی در این زمینه در جریان است.

مخالفان اسد و برخی گروه‌های ناظر و نیز ایالات متحده، حکومت مرکزی سوریه را متهم به انجام «حملات هوایی فله‌ای» به مخالفان در حلب کرده‌اند که ده‌ها قربانی غیرنظامی برجای گذاشته است. در حمله توپخانه‌ای مخالفان به بخش تحت کنترل نیروهای اسد نیز شماری از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG