لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

رئیس فدراسیون بوکس ایران: قطری‌ها پول دادند که انتخاب شوند


احمد ناطق نوری
احمد ناطق نوری

رئیس فدراسیون بوکس ایران پس از موفق نشدن در انتخابات نایب‌رئیسی کنفدراسیون آسیا گفته است، قطری‌ها در محل انتخابات به اعضایی که حق رای داشتند، پول داده‌اند.

احمد ناطق نوری درباره این دوره از انتخابات کنفدراسیون بوکس آسیا که در قزاقستان برگزار شد، می‌گوید نامه‌ای اعتراض‌ آمیز به فدراسیون جهانی ارسال خواهد کرد. او در این انتخابات، برای عضویت در کمیته اجرایی آسیا و سمت نایب‌ رئیسی ثبت‌نام کرده بود.

رییس فدراسیون بوکس ایران به خبرگزاری فارس گفته: «با توجه به پولی که نماینده قطر هزینه کرده بود توانست ۱۸ رای کسب کند و بنده نیز ۱۱ رای به کسب کردم. مسئولان کنفدراسیون اعلام کردند نیاز مالی دارند و قطری‌ها از قبل هم پول‌های زیادی برای آنها هزینه کرده بودند.»

ناطق نوری تاکید کرده: «در این انتخابات نیز به صورت شفاف به افرادی که حق رای داشتند پول‌های زیادی پرداختند. در واقع مسئولان فدراسیون آسیا پول قطری‌ها را به ما ترجیح دادند.»

نایب ‌رئیس فدراسیون بوکس هم با تکرار این اتهامات به خبرگزاری فارس گفت: قطری‌ها برای رسیدن به پست نایب رئیسی غرب آسیا، انتخابات را مهندسی کرده‌ بودند و ناطق‌نوری به نشانه اعتراض مجمع را ترک کرد.

روح الله حسینی یادآور شد: «برای پست نایب‌رئیسی فقط قطر و ایران رقابت داشتند. قطری‌ها هیچ جایگاهی در بوکس آسیا ندارند، اما برای رسیدن به این پست هزینه‌های زیادی کرده بودند. ما شاهد بودیم که قطری‌ها به افرادی که حق رأی داشتند مستقیماً پیشنهاد پول دادند و با این کارها توانستند ۱۵ رأی کسب کنند.»

در انتخابات کنفدراسیون بوکس آسیا سه نماینده از ایران حضور داشتند: احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس، روح الله حسینی نایب رئیس و همایون اردلان رئیس کمیته بین الملل.

مطابق مقررات کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی، پرداخت پول برای جلب رای یا تغییر آرا در انتخابات ورزشی یا هنگام گزینش میزبان، غیر قانونی است و در صورت اثبات، جرایم و محرومیت‌های سنگینی را در پی خواهد داشت.

مسئولین فدراسیون ایران نگفته‌اند آیا مدارکی نیز برای اثبات اتهامات خود در اختیار دارند یا در نامه اعتراضی به فدراسیون جهانی، صرفا مشاهدات خود را اعلام خواهند کرد.

ناطق نوری در حالی برای کسب مسئولین در کنفدراسیون آسیا نامزد شده بود که این فدراسیون در ایران با انتقادات و مشکلاتی مواجه است.

احسان روزبهانی، ستاره جهانی بوکس، از جمله منتقدان فدراسیون است
احسان روزبهانی، ستاره جهانی بوکس، از جمله منتقدان فدراسیون است

احسان روزبهانی، ستاره بین‌المللی بوکس ایران، پیشتر به خبرگزاری فارس گفته بود: مسئولین فدراسیون پول پرداخت هزینه بستری شدنم در بیمارستان را ندارند و همیشه از نداشتن بودجه گلایه می‌کنند، حالا نمی‌دانم چطور می‌خواهند هزینه مربی خارجی را پرداخت کنند.

روزبهانی که برای حضور در لیگ ستارگان جهان آماده می‌شود، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون است و در اولین مرحله از مسابقات گزینشی، سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کرد.

احمد ناطق نوری با ۲۶ سال ریاست بر بوکس ایران، رکورددار طولانی‌ترین دوره مدیریت بر یک فدراسیون ورزشی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی است. او برادر بزرگتر علی اکبر ناطق نوری است و هفت دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده.

مطابق قوانین، بازنشستگان دولتی و دو شغله‌ها اجازه حضور در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی را ندارند و با همین قانون از حضور هادی ساعی در انتخابات تکواندو، عباس جدیدی در انتخابات کشتی و محمدرضا طالقانی در انتخابات فدراسیون ورزش باستانی جلوگیری شد. حسین رضازاده هم حق نامزدی مجدد در انتخابات وزنه برداری را نخواهد داشت.

وزارت ورزش اما هنوز این قانون را در قبال احمد ناطق نوری در بوکس و بهرام شفیع در هاکی اعمال نکرده است.

XS
SM
MD
LG