لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۱

کلينتون: برای کنترل ایران با روسیه رايزنی می‌کنیم


هیلاری کلینتون و برنارد کوشنر، وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه، واشنگتن 17 بهمن 1387
هیلاری کلینتون و برنارد کوشنر، وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه، واشنگتن 17 بهمن 1387
وزیر خارجه آمریکا می‌گويد برای کنترل فعاليت‌های هسته‌ای ايران مشورت‌های بيشتری با روسيه صورت خواهد گرفت.


هیلاری کلینتون، وزير امور خارجه آمريکا، روز پنج‌شنبه پس از دیدار با برنارد کوشنر، همتای فرانسوی خود، در يک کنفرانس خبری مشترک گفت آمريکا و فرانسه در مورد ادامه فعاليت‌های هسته‌ای ايران نگرانی‌های مشترکی دارند و قصد دارند با يکديگر و برای جلب همکاری جامعه جهانی در اين زمينه، از ديپلماسی هوشمندانه بهره بگيرند.


خانم کلينتون افزود: «می‌خواهيم روسيه را نيز در اين تلاش مشترک در کنار خود ببينيم».


به گفته وزير خارجه آمريکا، واشینگتن قصد دارد با مسکو روابطی سازنده و سودمندتر داشته باشد.


برنارد کوشنر، وزير خارجه فرانسه، نيز در اين کنفرانس خبری بر ضرورت گفت‌وگو با ايران تأکيد کرد و گفت: «فرانسه بر اين موضوع اصرار دارد و آمريکا نيز به طور رسمی با آن موافق است که در هر تصميمی در مورد ايران، روسيه نيز بايد دخيل باشد».


طی يک سال گذشته و به دنبال اصرار دولت جرج بوش به بسط ناتو و استقرار سپر دفاع ضدموشکی در اروپای شرقی روابط روسيه و آمريکا به سردی گراييده بود، اما طی چند هفته گذشته اظهار نظرهای متفاوتی در مورد بهبود احتمالی مناسبات بین دو کشور در دولت جدید آمریکا ابراز شده است.

سناتور کارل لوين، رئيس کميته نيروهای مسلح در مجلس سنای آمريکا، پيشتر گفته بود که امکان دستيابی به پيشرفتی غيرمنتظره در مناسبات آمريکا و روسيه وجود دارد و با توجه به نقش کليدی روسيه در فعاليت‌های هسته‌ای ايران، واشینگتن و مسکو بايد در اين زمينه همکاری بيشتری با يکديگر داشته باشند.
XS
SM
MD
LG