لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

مهدی کروبی: پروژه برخورد خشونت‌آمیز با مردم شکست خورده است


مهدی کروبی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران با کم اثر خواندن برخوردهای خشونت‌آمیز با مردم و معترضان به نتایج انتخابات از «شکست پروژه افراطیون در برخوردهای خشونت‌آمیز با خواسته‌های مردم» خبر داده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی سحام‌نیوز مهدی کروبی روز جمعه با حضور در منزل بهاره هدایت، یکی از اعضای زندانی دفتر تحکیم وحدت، با اعضای خانواده و همسر وی دیدار و در سخنانی با انتقاد از ادامه برخوردهای خشن با فعالان سیاسی و مدنی و نیز دانشجویان نسبت به این گونه اقدامات ابراز تاسف کرد.

این نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران با «کم‌اثر» خواندن روش‌های خشونت‌آمیز در سرکوب «خواسته‌های مشروع مردم» اظهار داشت: « با وجود اعمال فشارهای بیشتر بر اقشار مختلف مردم علی الخصوص قشر فرهیخته دانشگاهی، فعالین سیاسی، مدنی و نیز بازداشت شدگان حوادث اخیر، همگان شاهد نحوه برخورد جامعه در استقبال از زندانیان و ابراز همدردی و همراهی با آسیب دیدگان هستیم. این موضوع خود نشاندهنده شکست پروژه افراطیون در برخوردهای خشونت آمیز با خواسته‌های به حق مردم است.»

آقای کروبی همچنین تاکید کرده است، ادامه این نوع رفتارها نه تنها باعث دلسرد شدن جامعه و کوتاه آمدن مردم از «خواسته‌های مشروع» خود نخواهد شد، بلکه باعث نارضایتی بیشتر آنها از اوضاع حاکم بر کشور می‌شود.

این نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز همدردی با خانواده بهاره هدایت، ابراز امیدواری کرد، هر چه زودتر «با اتخاذ عقلانیت و تدبیر از سوی طیف حاکم» همه زندانیان به آغوش جامعه و خانواده‌های خویش بازگردند.

بهاره هدایت که چهارمین ماه بازداشت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، عضو شورای مرکزی و مسئول روابط عمومی تشکیلات دانشجویی دفتر تحکیم وحدت است.

به دنبال گسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه در ایران شمار زیادی از فعالان سیاسی، مدنی و دانشجویی بازداشت شدند که شمار زیادی از بازداشت‌شدگان همجنان در زندان به سر می‌برند.

آقای مهدی کروبی که از پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته خودداری کرده است، پیشتر نیز در سخنان خود به مناسبت‌های مختلف نسبت به سرنوشت بازداشت شدگان روییدادهای پس از انتخابات به ویژه بازداشت‌شدگان گمنام ابراز نگرانی کرده بود.

در حالى که بازداشت چهره‌هاى سیاسى، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنى و دانشجویی بازتاب گسترده‌اى در رسانه‌هاى خبرى و سایت‌هاى اینترنتى داشته است، اطلاعات چندانى در باره هویت و سرنوشت افراد عادى که به اتهام حضور در راهپیمایى‌ها دستگیر شده‌اند، در دست نیست.
XS
SM
MD
LG