لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۸

محمد نوری زاد به سه سال و نيم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد


محمد نوری زاد
محمد نوری زاد
محمد نوری زاد، نويسنده و فيلمساز ايرانی ، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام توهین مقامات جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام به سه سال و نيم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

به گزارش سايت اینترنتی کلمه، براساس این حکم که به وکیل آقای نوری زاد ابلاغ شده است، وی بيست روز فرصت دارد تا به اين حکم اعتراض کند

در بخشی از اين حکم آمده است که «متهم در دادگاه نيز، ضمن پافشاری بر صحت کردار مجرمانه‌ خود، تمامی اعمال خود را انتقاد سازنده دانسته است.»

محمد نوری زاد در ۲۹ آذر به اتهام توهين به «مسئولين و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی» بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می برد.

در بخشی از موارد اتهامی محمد نوری زاد آمده است که وی به اتهام توهين به رهبر جمهوری اسلامی به ۲ سال حبس تعزيری محکوم شده است و همچنين به اتهام « فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و تخريب چهره‌ سی‌ساله‌ نظام اسلامی» به يک سال زندان محکوم شده است.

محمد نوری زاد همچنين به اتهام توهين به رييس جمهور و رييس قوه قضاييه به شش ماه حبس محکوم شده است.

محمد نوری زاد به اتهام « توهين» به آيت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه‌ مشهد، نیز به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

محمد نوری زاد که از نويسندگان روزنامه کيهان بود و مواضعی نزديک به گروههای اصولگرای داشت، به دنبال حوادث انتخابات رياست جمهوری ايران در خردادماه سال گذشته وی به انتقاد از نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

وی يک هفته پيش از بازداشت و هنگامی که رييس قوه قضاييه به معترضان هشدار داد که دستگاه قضايی کشور از آنها به اندازه کافی پرونده دارد، درمطلبی در وبلاگ خود با عنوان «سقوط قاضی القضات شهر» به انتقاد از اظهارات وی پرداخت.

محمد نوری زاد همچنین در حوادث پس از انتخابات در نامه هايی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواسته بود که محمود احمدی نژاد را کنار بگذارد و از آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات دلجويی کند.
XS
SM
MD
LG