لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

هویر: به زودی طرح تحریم ایران در کنگره آمریکا نهایی می‌شود


 استنی هویر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا
استنی هویر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا
استنی هویر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، که کنگره احتمالا تا چند هفته آینده، طرح تحریم ایران را برای باراک اوباما خواهد فرستاد.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، پیش از این هر کدام طرحی را درباره تحریم ایران به تصویب رسانده‌اند؛ هر دوی این طرح‌ها به ویژه بنزین صادراتی به ایران را هدف قرار داده‌اند.

پس از آنکه دو مجلس آمریکا (کنگره) به یک طرح نهایی رسیدند، این طرح برای اجرایی شدن برای باراک اوباما، رئیس جمهوری ایلات متحده، فرستاده خواهد شد.

استنی هویر روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که مجلس نمایندگان احتمالا این هفته هیات ویژه‌ای را انتخاب خواهد کرد که در نشست مشترک با هیات ویژه سنا، به یک طرح واحد برسند.

خبرنگاران از رهبر دموکرات‌ها پرسیدند که، طرح نهایی کنگره حداکثر تا چه زمانی برای باراک اوباما فرستاده خواهد شد که وی در پاسخ گفت هوارد برمن، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان، می‌خواهد که این کار در طول چند هفته آینده به انجام برسد.

استنی هویر، هفته گذشته، در مصاحبه با شبکه سی ان ان تاکید کرده بود که ایران مجهز به سلاح اتمی هرگز قابل قبول نیست.

استنی هویر در این باره گفته بود: «آنچه که می‌خواهم بگویم، همان است که رئیس جمهورگفته است، کنگره گفته است، یک ایران مجهز به سلاح اتمی، گزینه قابل قبول نیست و ما باید درباره طرح (تحریم) بسیار قاطع و صریح باشیم.»

در برنامه شبکه سی ان ان اریک کانتور، از فراکسیون جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان نیز شرکت کرده بود؛ این نماینده جمهوری‌خواه تاکید کرد که به همراه رهبر دموکرات‌ها، در صدد نهایی کردن طرحی هستند، که هر کشوری با ایران وارد معامله شود، هدف تحریم‌های واقعی قرار بگیرد.

به گفته اریک کانتور، از آنجا که ایران برای «موجودیت» آمریکا و اسرائیل، «تهدید» محسوب می‌شود این تحریم‌ها باید علیه ایران وضع شود.

با اینکه هنوز تحریم‌های یکجانبه آمریکا در مورد صادرات بنزین به ایران عملی نشده است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ، از پیش صادرات بنزین خود به ایران را قطع کرده‌اند.

جدا از تلاش کنگره آمریکا برای وضع تحریم‌های یکجانبه، ایالات متحده، در عرصه بین‌المللی به شدت تلاش می‌کند که اجماعی در شورای امنیت برای تصویب قطعنامه چهارم به وجود آورد؛ اجماعی که علی‌رغم ابراز خوش‌بینی مقام‌های آمریکایی، همچنان به تعویق افتاده است.
XS
SM
MD
LG