لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۸

یوتیوب پنج‌ساله؛ بازیگری داغ در دنیای پر التهاب ایران


عکسی از انیمیشن ساخته wcrowstudio
عکسی از انیمیشن ساخته wcrowstudio

يوتيوب پنج سالگی خود را هفته گذشته جشن گرفت. در يک سال گذشته فيلم های منتشر شده در يوتيوب در مورد تظاهرات عليه حاکميت جمهوری اسلامی، بارها در رسانه های بين المللی مانند سی ان ان منتشر شد و جهان واقعيت های ايران سانسور شده را کشف کرد، از بانگ الله اکبرگرفته تا کشته شدن معترضان.

يوتيوب کشته شدن ندا آقا سطان را جاودانه کرد و چهر ه ای برای تظاهرات معترضان آفريد. پيش از آنکه سی ان ان فيلم های معترضان ايران را در يوتيوب کشف کند، فعالان سياسی و مدنی سال ها از اين سايت برای فعاليت های خود استفاده کردند. البته فيلم های منتشر شده در يوتيوب برخی اوقات سياستمداران اصلاح طلب را هم با دشورای روبرو کرده است.

«زنجان گیت»

خرداد ماه سال ۱۳۸۷، رسانه های دانشجويی گزارش دادند که دانشجويان دانشگاه زنجان، معاون فرهنگی و دانشجويی اين دانشگاه به نام حسن مددی را در حال مجبور کردن يکی از دختران دانشجو به برقراری رابطه با او در اتاق کارش غافلگير کرده‌اند. این دانشجویان با دوربین تلفن همراه خود جزئیات ماجرا را ضبط و در یوتیوب منتشر کردند.

اصلی ترين خواسته دانشجويان متحصن اخراج آقای مددی و نيز استعفای هيات رئيسه دانشگاه بود. در مرداد ماه در پی افشای رسوايی اخلاقی دکتر مددی معاون دانشجويی دانشگاه زنجان و رئيس کميته انضباطی اين دانشگاه، مدير روابط عمومی دانشگاه زنجان از برکناری وی خبر داد. (http://www.autnews.ws/archives/1387,05,00011397)


این ویدئو که تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند راه را بر طفره‌روی و فرار مسئولان از واقعیت بست.


خاتمی، زنان ايتاليايی و فيلم دردسرساز

در تابستان ۲۰۰۷ فيلمی از محمد خاتمی رئيس جمهوری سابق ايران منتشر شد که در آن رئيس جمهوری سابق ايران با چند زن ايتاليايی دست می دهد.

دفتر رئيس موسسه بين‌‏المللی گفت‌‏وگوی فرهنگ‌‏ها و تمدن‌‏ها با انتشار جوابيه‌‏ای ضمن غيرواقعی خواندن تصاوير و تکذيب اين ادعاها، به اين گزارش‌‏های جنجالی خاتمه داد و سيد محمدصادق خرازی که آقای خاتمی را در سفرهای خارجی همراهی می‌کرد نيز با ارائه توضیحات مفصل‌تر پیرامون این مسأله، هشدار داد که مبادا در اين‌‏گونه حوادث از برخی از شگردهای غيراخلاقی غفلت شود. (http://www.aftabnews.ir/vdcb9gb0.rhb5spiuur.html)


شخصی که اين فيلم را منتشر کرد یک استاد دانشگاه ايتاليايی بود که به گفته خود هيچ مقصود خاصی را از انتشار این فیلم دنبال نمی‌کرده است.

http://soundsiranian.wordpress.com/2007/06/21/khatami-denies-handshakes-what-else-could-he-do/




هرچی که تو بتونی انجام بدی، من بهترشو انجام می‌دم

آغاز کمپین انتخاباتی و از فیلتر در آمدن موقتی سایت هایی مثل یوتیوب و فیس بوک، فضایی جدیدی را برای هنر‌آفرینی در اختیار هواداران کاندیداها قرار داد. یکی از این فیلم ها که قصدش برجسته کردن برتری میر حسین موسوی به محمود احمدی نژاد است، الهام گرفته از یکی از آهنگ های قدیمی برادوی است با نام «هرچی که تو بتونی انجام بدی من بهترشو انجام می‌دم».





برابری در دنیای مجازی

دانشجویی حدود دو سال پیش در دانشگاه شیراز به شدت در مقابل علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت احمدی نژاد انتقاد کرده و حتی می گوید که علی لاریجانی را به رسمیت نمی شناسد.

<

رنجنامه مجازی

شهروندان ایرانی به لطف دوربین‌ موبایل‌های خود تظاهرات بر علیه نتیجه انتخابات و حاکمیت جمهوری اسلامی و سرکوب شدید معترضان را ثبت کردند.

اگر چه مرگ ندا آقا سلطان جهان را تکان داد، اما فیلم های متعددی از صحنه‌های خشن و سرکوب جنبش سبز و مخالفان دولت نیز همپای فیلم کشته شدن ندا فضای مجازی را سرخ کرد.







بدون توضیح



ادامه انمیشن را در کانال یوتیوبwcrowstudioببینید. «وایت کرو استودیو» دستکم دو انیمیشن در مورد محمود احمدی نژاد ساخته است.

XS
SM
MD
LG