لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۶

نماینده مجلس: تکرار شعار «زنده باد بهار»، مهندسی انتخابات است


اسماعیل کوثری: تریبون‌های عمومی متعلق به کل نظام است، نه فقط برای دولت.
اسماعیل کوثری: تریبون‌های عمومی متعلق به کل نظام است، نه فقط برای دولت.
یک نماینده تهران با اعلام اینکه عبارت «زنده باد بهار»، شعار انتخاباتی کاندیدای دولت است، گفت تکرار این شعار در تریبون عمومی «مهندسی انتخابات» است. محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی روز ۲۲ بهمن‌ماه خود چندین بار عبارت «زنده باد بهار» را به کار برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد کوثری، نماینده تهران روز یکشنبه با بیان اینکه گفته می‌شود «زنده باد بهار»، شعار انتخاباتی «فرد موسوم به لید حلقه انحرافی» است و افزود: «اگر شعاری که از سوی آقای احمدی‌نژاد بیش از سه مرتبه در بخش‌هایی از سخنرانی و خاتمه سخنانش تکرار شد، شعار نامزد دولت برای انتخابات آتی باشد، این امر تخلف قطعی و به نوعی مهندسی انتخابات است.»

وی افزود: افرادی که می‌خواهند کاندیدای انتخابات شوند باید بدانند «تریبون‌های عمومی متعلق به کل نظام است، نه فقط برای دولت».

محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه در جریان سخنرانی خود به مناسبت سالگرد انقلاب ۵۷ که به طور مستقیم از تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شد از عباراتی چون «خداوند بهار را وعده داده است» و «بیایید همه با هم به استقبال بهار برویم» استفاده کرد و در انتهای سخنانش نیز گفت: «زنده باد بهار، زنده باد بهار، زنده باد بهار.»

وی همچنین اظهار کرد: «برخی گفته‌اند که می‌خواهند انتخابات را مدیریت و مهندسی کنند. من با افتخار می‌گویم که ملت بزرگ ایران راه خود را به خوبی می‌شناسد و به افراد و به گروه‌های مدعی نیازی ندارد.»

رییس جمهور ایران در حالی از عبارت «زنده باد بهار» استفاده کرده است که طبق گزارش‌ها، در روز ۲۲ بهمن‌ «هواداران کفن‌پوش محمود احمدی‌نژاد» که با اعتراض‌های خود مراسم سخنرانی علی لاریجانی را ناتمام گذاشتند، نیز پوسترهایی از محمود احمدی‌نژاد با شعار «زنده باد بهار» در دست داشتند.

همچنین روز ۲۰ بهمن‌ماه، حامیان آقای احمدی‌نژاد هنگام بازگشت وی از مصر و ورودش به فرودگاه مهرآباد با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین مختلف از جمله «زنده باد بهار» از وی استقبال کردند.

محمود احمدی‌نژاد پنجم مهرماه نیز در آخرین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، سخنان خود را با شعار «زنده باد بهار» به پایان رساند.

در همین زمینه یکی از نمایندگان اصفهان به خبرگزاری فارس گفته است شعار «زنده باد بهار» آقای احمدی‌نژاد همچون شعار مکتب ایرانی دوام ندارد.

احمد سالک گفت: «ما مطمئن هستیم شعارهایی چون "زنده باد بهار" دوام چندانی نخواهد داشت و اینگونه شعارها در بین مردم مقبول نبوده و نخواهد بود.»

مکتب ایرانی نخستین بار از سوی اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر پیشین محمود احمدی‌نژاد مطرح شد، فردی که گفته می شود نامزد رسمی دولت در انتخابات آینده ریاست جمهوری آینده است.

حامیان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اسفندیار رحیم مشایی را در رأس جریان موسوم به «انحرافی» می‌دانند و معتقدند این جریان قصد دارد که اصل ولایت فقیه را تضعیف کند.
XS
SM
MD
LG