لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۳

شمار کشته‌شدگان سیلاب‌های هند به بیش از ۵۵۰ تن رسید


 عملیات نجات در ايالت اوتارکهند هند در روز ۳۱ خرداد
عملیات نجات در ايالت اوتارکهند هند در روز ۳۱ خرداد
شمار کشته‌شدگان سيل در مناطق شمالی هند در روز جمعه ۳۱ خرداد، به بیش از ۵۵۰ رسيد و انتظار می‌رود تلفات جانی در روزهای آينده افزایش یابد.

به گزارش تلويزيون الجزيره هم اکنون شمار ناپديدشدگان و افرادی که در جريان سيل گرفتار شده و دسترسی به همه آنها ممکن نيست به دهها هزار نفر می‌رسد و اين امر نگرانی درباره افزايش چشمگير تلفات سيل را افزايش داده است.

ويجای باهونگونا سر وزير ايالت اوتارکهند هند که فاجعه اصلی سيل در ايالت او رخ داده، در گفت‌وگو با تلويزيون سی ان ان اعلام کرد که از زمان شروع سيل در روز يکشنبه تا به حال جسد ۵۵۶ شهروند هندی شناور بر آب يا مدفون در گل و لای توسط سربازان پيدا شده است. به گفته وی، چنين فاجعه‌ای در تاريخ منطقه هيماليا سابقه نداشته است.

تاکنون نيروی هوايی اين کشور کمک‌های غذايی و درمانی را به ۱۰۰ شهر و روستای سيل‌زده انتقال داده و هم‌اکنون نيروهای نظامی سعی دارند به مناطقی که تلفات سنگين‌تر بوده، کمک ارائه کنند.

در همین حال عمليات تخليه ۳۴ هزار از مردم که در سیل محاصره شده بودند، به پایان رسیده اما ۵۰ هزار نفر ديگر به خاطر قطع خطوط ارتباطی اين مناطق همچنان در محاصره سیل هستند.

هم‌اکنون ۲۲ هلی‌کوپتر به همراه ۵ هزار نظامی عمليات امداد و نجات در مناطق آسيب‌ديده و مساعدت به افراد بی پناه را ادامه می‌دهند.

سيل و رانش زمين پس ازباران‌های شديد موسمی در شمال هند که از روز يکشنبه آغاز شد، بيشترين تلفات را در ايالت اوتارخند داشته است.
XS
SM
MD
LG