لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

«پیام جدید» ابوبکر بغدادی: پایان حاکمان عربستان سعودی نزدیک است


ابوبکر بغدادی
ابوبکر بغدادی

گروه حکومت اسلامی (داعش)، فايلی صوتی از ابوبکر بغدادی، رهبر خود منتشر کرده که در آن گفته شده حاکمان عربستان سعودی «مشروعيت خود را از دست داده‌اند» و «پايان آنها نزديک است».

خبرگزاری رويترز گزارش داده که اين فايل صوتی، پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت منتشر شده هرچند اصالت آن به طور مستقل قابل تاييد نيست.

در اين فايل صوتی که توسط گروه رسانه‌ای الفرقان منتشر و در سايت‌های متعدد و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صدايی که به نظر می‌آيد متعلق به رهبر گروه حکومت اسلامی باشد، می‌گويد: «هيچ عذری از هيچ مسلمی که به حکومت اسلامی هجرت نکند، وجود ندارد. پيوستن {به جنگ} وظيفه تمام مسلمانان است. ما از شما می‌خواهيم تا يا به ما بپيونديد يا هر کجا که هستيد، سلاح به دست بگيريد.»

در اين فايل صوتی، خليفه حکومت اسلامی، حاکمان عربستان سعودی را «دشمن» توصيف می‌کند و با بيان اينکه «پايان آنها نزديک است»، می‌گويد که حاکمان کشورهای منطقه خليج فارس از رشد تعداد پيروان او ميان اعراب سنی احساس تهديد کرده‌اند.

صدای منتسب به ابوبکر بغدادی می‌گويد: «آنها {حاکمان عربستان سعودی} مشروعيت ادعايی خود را از دست داده‌اند. هنگامی که آنها احساس کردند که اربابان‌شان، صليبيون و يهوديان، رافضی‌ها را جايگزين آنها کرده‌اند، جنگ ادعايی خود عليه رافضی‌ها در يمن را به راه انداختند.»

«رافضی» اصطلاحی است که برخی از مسلمانان تندرو، به شيعيان می‌گويند و منظور از آن اطلاق شيعيان به عنوان گروهی است که از دين اسلام خارج شده‌اند.

عربستان سعودی، چند ماه است که رهبری ائتلافی از کشورهای عربی برای حمله به شيعيان حوثی در يمن را بر عهده گرفته است. اين کشور همچنين بخشی از ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا است که علیه «حکومت اسلامی» شکل گرفته است.

اما رهبر گروه حکومت اسلامی با انتقاد شديد از دخالت نظامی عربستان سعودی و متحدانش در يمن، می‌گويد: «آنها ادعا می‌کنند که از سنی‌ها دفاع می‌کنند؛ آنها دروغ می‌گويند. آنها تلاش می‌کنند تا از پيوستن مسلمانان به ما جلوگيری کنند {زيرا} اين پسران "سلول" را وحشتزده می‌کند.»

«پسران سلول»، اشاره‌ای است به نوادگان عبدالله بن ابی بن سلول، از حاکمان مدينه در صدر اسلام که بسياری از مسلمانان هرگز گرويدن او به اسلام را قبول نکردند و او را «رهبر منافقان» خطاب می‌کردند.

اين نخستين پيام منتسب به ابوبکر بغدادی، خليفه گروه حکومت اسلامی پس از انتشار گزارش‌هايی است که از زخمی شدن او بر اثر عمليات آمريکا و جانشينی فرد ديگری به جای وی خبر می‌دادند.

خبرگزاری فرانسه می‌گويد که به نظر می‌آيد صدای اين فايل صوتی با صدايی که در اواسط ماه نوامبر سال گذشته ميلادی از ابوبکر بغدادی منتشر شد، مطابقت داشته باشد.

خليفه گروه حکومت اسلامی در اين فايل صوتی خطاب به مسلمانان گفته است: «اسلام هرگز حتی برای يک روز دين صلح نبوده است. اسلام دين جنگ است.»

XS
SM
MD
LG