لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۷

کیم جونگ اون، آمریکا و کره جنوبی را تهدید به حمله پیشگیرانه اتمی کرد


«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی
«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی

کره شمالی روز دوشنبه ۱۷ اسفند آمریکا و کره جنوبی را تهدید به حمله «پیش‌دستانه» هسته‌ای کرد و گفت که در صورت چنین حمله‌ای، در مورد نوع اهداف مورد حمله استثناء قائل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تهدید کره شمالی در حالی بیان می‌شود که ایالات متحده و کره جنوبی روز دوشنبه بزرگ‌ترین رزمایش نظامی مشترک سالانه خود را آغاز کردند.

در این رزمایش، ۳۰۰ هزار نظامی کره جنوبی و ۱۷ هزار نفر از افراد ارتش آمریکا به همراه ناوهای راهبردی آمریکا و هواپیماهای جنگی مشارکت دارند.

این تمرین نظامی پس از آن برگزار می‌شود که کره شمالی در ماه ژانویه اقدام به انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای خود کرد و از سوی دیگر طی ماه گذشته، پرتاب آزمایشی یک موشک دوربرد توسط پیونگ‌یانگ، قطعنامه جدید سازمان ملل و تحریم‌های شدید تازه‌ای را علیه کره شمالی در پی داشت.

کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای، رزمایش جدید آمریکا و کره جنوبی را «تحریکات جنگ هسته‌ای» توصیف کرده و تهدید کرده‌است که با «یک تهاجم تمام‌عیار» به آن پاسخ خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، هفته گذشته از «تهدید فزاینده دشمنان» خبر داده و از مردم کشورش خواسته‌است تا برای یک جنگ اتمی آماده شوند.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته‌است که ارتش و مردم کره شمالی «از طریق جنگ مقدس عدالت‌خواهی به بزرگ‌ترین آرزوی خود که همانا اتحاد دو کره است دست خواهند یافت.»

مرکز فرماندهی رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی می‌گوید که پیش از این به پیونگ‌یانگ در مورد «ماهیت غیرتحریک‌آمیز این تمرین نظامی» اطلاع‌رسانی کرده‌است.

انجام تمرین نظامی در شبه‌جزیره کره همواره با افزایش تنش‌های سیاسی در منطقه همراه است اما امسال به خاطر انجام آزمایش‌های جدید هسته‌ای توسط کره شمالی، وضعیت، تنش‌آمیزتر از سابق است.

XS
SM
MD
LG