لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۹

داور بازی تراکتورسازی و نفت «تا اطلاع ثانوی» محروم شد


نتایج بررسی کمیته حقیقت‌‌یاب اتفاقات دیدار جنجالی تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و نفت تهران از هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران اعلام شد.

بنا بر اعلام وزارت ورزش، محمود گودرزی این نتایج را در اختیار حسن روحانی رییس‌جمهور قرار داده که خواستار پیگیری موضوع و تنبیه خاطیان شده بود.

کمیته حقیقت‌یاب در فدراسیون فوتبال تشکیل شده و پس از چند هفته تحقیق، جرایم انضباطی افراد و مسئولین مرتبط با ماجراهای این بازی جنجالی را اعلام کرده تا به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تجدید مسابقه خاتمه دهد.

سرفصل تصمیمات انضباطی، برکناری رئیس دپارتمان داوری است. اما خبر برکناری حسین عسگری در شرایطی اعلام شده که خود او پس از بازی، از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.

«محرومیت داور مسابقه تا اطلاع ثانوی» نیز هفته گذشته توسط شهرام دبیری عضو هیئت رئیسه فدراسیون اعلام شده و خبر تازه‌ای نیست.

با توجه به اینکه فعلاً فوتبال باشگاهی در ایران تعطیل است، شاید «اطلاع ثانوی»، نخستین هفته از فصل جدید لیگ برتر باشد. ناظر سازمان لیگ در این بازی نیز محروم شده اما به مدت زمان این محرومیت، اشاره‌ای نشده است.

تذکر کتبی و توبیخ با درج در پرونده برای مسئول برگزاری این دیدار در سازمان لیگ در نظر گرفته شده است. همین جرایم برای مسئول روابط عمومی سازمان لیگ هم اعمال خواهد شد. در هر دو مورد، دلیل مشخصی عنوان نشده است.

محرومیت گوینده ورزشگاه یادگار امام تبریز نیز تا «اطلاع ثانوی» است. محرومیت گوینده ورزشگاه، برای نخستین بار است که در فوتبال ایران رخ می‌دهد.

تذکر کتبی به هیئت فوتبال تبریز از دیگر مفاد مندرج در بیانیه انضباطی است. بروز مشکلات در زمان برگزاری مسابقه، خرابی اسکوربورد، عدم نظارت مناسب بر گوینده ورزشگاه، همچنین اطلاع رسانی نادرست درباره نتیجه دیدار همزمان، از دلایل این تذکر عنوان شده است.

این کمیته همچنین به باشگاه تراکتورسازی توصیه کرده محرومیت‌ها و جرایمی را برای مدیر رسانه‌ای و کمک مربی این باشگاه در نظر بگیرد. در پایان نامه نیز از مسئولین شورای تامین استان آذربایجان شرقی خواسته شده در آینده «شاهد وقوع موارد این چنینی نباشیم!»

به این ترتیب، به نظر می‌رسد پرونده جنجالی‌ترین بازی فصل فوتبال ایران با محرومیت علیرضا فغانی داور بازی به اتفاق گوینده ورزشگاه، بسته شده باشد.

XS
SM
MD
LG