لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

صعود تیم ملی ایران به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتسال


ملی پوشان فوتسال ایران، سوم مهر ماه، در فاصله بیست و دو ثانیه به پایان بازی موفق شدند با ثبت گل برتری، پس از ۲۴ سال بار دیگر به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی صعود کنند
ملی پوشان فوتسال ایران، سوم مهر ماه، در فاصله بیست و دو ثانیه به پایان بازی موفق شدند با ثبت گل برتری، پس از ۲۴ سال بار دیگر به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی صعود کنند

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی از جام جهانی ۲۰۱۶ به میزبانی کلمبیا، موفق شد تیم ملی پاراگوئه را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد.

ملی پوشان فوتسال ایران، سوم مهر ماه، در فاصله بیست و دو ثانیه به پایان بازی موفق شدند با ثبت گل برتری، پس از ۲۴ سال بار دیگر به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی صعود کنند.

ایران قبلاً فقط در نخستین حضورش و در جام جهانی ۱۹۹۲ به میزبانی هنگ‌کنگ توانسته بود گام به دور نیمه نهایی بگذارد. صعودی که با قرار گرفتن در رتبه چهارم همراه بود.

این بار، ایران که تیم قدرتمند برزیل به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات را از پیش رو برداشته، یکی دیگر از نمایندگان آمریکای جنوبی را شکست داد تا راهی نیمه نهایی شود.

شوت‌ از راه دور اسماعیل‌پور و گل زیبای جاوید باعث شد ایران دو بار نتیجه عقب افتاده را جبران کند.

در نیمه دوم و در لحظاتی که شاگردان چیلاورت به دلیل اخراج آیالا چهار نفره بودند، ایران یک گل دیگر توسط جاوید به ثمر رساند تا برای نخستین بار در این دیدار، از حریفش پیش بیافتد.

بازیکنان ایران در حفظ نتیجه برای پایان بازی در وقت قانونی، فقط ۸۰ ثانیه کم آوردند. پاراگوئه که برای رهایی از شکست به آب و آتش می‌زد، موفق شد در فاصله‌ای ناچیز تا پایان بازی، گل تساوی را بزند.

به این ترتیب مثل دیدار در برابر بزیل، باز هم کار به وقت‌ اضافه کشید. دو وقت پنج دقیقه‌ای که با مالکیت توپ و زمین از سوی بازیکنان ایران همراه بود.

تیم ملی ایران دو بار در جریان بازی، توپ را به تیر کوبید. موقعیت‌های متعددی را نیز از دست داد و به نظر می‌آمد این بازی هم به ضربات پنالتی کشیده خواهد شد.

اما با اشتباه خوان سالاس کاپیتان پاراگوئه و فرصت‌طلبی احمد اسماعیل‌پور، ایران چهارمین گل را در فاصله ۲۲ ثانیه مانده به پایان مسابقه زد و در مدت زمان باقی مانده نیز توانست از اندوخته‌اش دفاع کند.

ایران برای صعود به بازی نهایی، فقط یک مسابقه دیگر در پیش دارد که ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه در مدلین برگزار خواهد شد. در تالاری که میزبان هر سه مسابقه ایران در مرحله گروهی بود.

سپهر محمدی و علیرضا صمیمی دروازه‌بان‌های ایران در جام جهانی هستند که در این بین درخشش علیرضا صمیمی به عنوان سنگربان اصلی از عوامل کلیدی صعود ایران به نیمه نهایی بود.

احمد اسماعیل‌پور، محمد کشاورز، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، افشین کاظمی، محمد طاهری، مهران عالیقدر، حسین طیبی، فرهاد توکلی و مهدی جاوید دیگر بازیکنان ایران در این مسابقات هستند که با سرمربیگری محمد ناظم الشریعه، برای راهیابی به فینال مبارزه خواهند کرد.

در نیمه پایینی جدول، جمهوری آذربایجان با مجموعه‌ای از بازیکنان برزیلی‌اش به مصاف پرتغال خواهد رفت. آرژانتین نیز مقابل مصر می‌ایستد. برنده این دو مسابقه، برای راهیابی به فینال با هم رویارو خواهند شد.

XS
SM
MD
LG