لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

دختران فوتبالیست ایران نایب قهرمان آسیای مرکزی شدند


رقابت‌های فوتبال دختران آسیای مرکزی (کافا کاپ) در ازبکستان با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید. ایران نیز عنوان نایب قهرمانی را نصیب خود کرد.

تیم ملی جوانان ایران پس از حضور در این رقابت‌ها با برپایی اردوی تدارکاتی، مهیای شرکت در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا به میزبانی ویتنام می‌شود.

شاگردان مهناز امیرشقاقی در مسابقات قاره‌ای با هند، همچنین ویتنام میزبان رقابت‌ها هم‌گروه هستند. مهناز صادقی و فاطمه غلامپور کمک مربیان تیم ملی هستند.

جوانان ایران در بازی نهایی از تورنمنت آسیای مرکزی مقابل ازبکستان با نتیجه ۳-۰ شکست خوردند. در پایان بازی فاطمه قاسمی از ایران به عنوان بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد.

ملی‌پوشان ایران در شروع مسابقات توانستند مقابل قرقیزستان با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی برسند. نیمه اول با نتیجه ۳ بر صفر و با گلزنی فاطمه قاسمی (دو گل) و الهام عنافچه به پایان رسید. در نیمه دوم افسانه چترنور چهارمین گل ایران را به ثمر رساند.

بازیکنان زیر ۱۹ سال ایران در دومین دیدارشان هم تاجیکستان را ۶ بر صفر شکست دادند. در این رقابت هم مانند دیدار قبلی، نیمه نخست پر گل‌تر بود و دختران فوتبالیست ایرانی پنج بار توپ را از خط دروازه حریف، عبور دادند.

افسانه چترنور به اتفاق فاطمه قاسمی هر کدام دو بار موفق به گلزنی شدند. الهام عنافچه و غزاله صالحی‌پور هم زننده دو گل دیگر تیم ملی جوانان ایران بودند.

با توجه به برگزاری بازی‌ها در یک گروه و به صورت دوره‌ای، دیدار پایانی بین ازبکستان و ایران که بر سایر تیم‌ها غلبه کرده بودند، حکم فینال را داشت.

زهرا خدابخشی، فاطمه متولی، اسما نظری، هنگامه صفاتی، فاطمه حسنی شریفی، میترا محمدی، هانیه مختاری، ملیکا متولی، شبنم بهشت، ندا رضاپور، الهام عنافچه، عارفه سیدکاظمی، افسانه چترنور، مهشاد امیری، ندا رحمانی، فهیمه ارزانی، غزاله صالحی، محدثه گودآسیایی و فاطمه قاسمی بازیکنان ایران در این مسابقات بودند.

سرمربی ایران می‌گوید: «بهترین تیم‌های فوتبال بانوان جهان در آسیا حضور دارند و ما باید از حضور در هر تورنمنتی استقبال کنیم. همچنین برای افزایش تجربه دختران فوتبالیست باید با حمایت بیشتر فدراسیون، میزبان مسابقات بین‌المللی و دیدارهای دوستانه شویم.»

خانم امیرشقاقی به خبرگزاری ایرنا گفت: «درخواست میزبانی ایران برای یک تورنمنت چند جانبه را به فدراسیون ارایه کردم تا ضمن ارزیابی بازیکنان، سطح آمادگی آنان نیز افزایش یابد اما متاسفانه با مخالفت کمیته فنی فدراسیون مواجه شد.»

او پیش از شروع مسابقات، درباره جذب مربی خارجی گفت: «خوشبختانه پس از انقلاب به دلیل محدودیت‌هایی که در جذب مربی خارجی داشتیم، فوتبال زنان رشد چشمگیری داشت و به همین دلیل ایران پتانسیل و ظرفیت کافی برای ارتقای این رشته را با کمک مربیان داخلی دارد.»

مهناز امیرشقاقی یادآور شد: مربیان خارجی هرگز در کمک به فوتبال زنان ایران عملکرد موفقی نداشته‌اند. بهتر است هزینه جذب مربی خارجی صرف حضور دختران در تورنمنت‌ها یا میزبانی ایران شود.

XS
SM
MD
LG