لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۴

تذکر شورای نظارت بر صدا و سیما در مورد قطع سخنرانی روحانی


رئیس‌جمهوری ایران در مراسم اعطای نشان دولتی به مذاکره‌کنندگان ایران در مورد پرونده هسته‌ای، سخنرانی کرده بود
رئیس‌جمهوری ایران در مراسم اعطای نشان دولتی به مذاکره‌کنندگان ایران در مورد پرونده هسته‌ای، سخنرانی کرده بود

در جلسه شورای نظارت بر رادیو تلویزیون دولتی ایران در ۲۱ بهمن ماه، قرار شد این شورا در مورد هماهنگی بیشتر در مورد «پخش سخنان مقام‌های ارشد نظام»، «تذکر لازم» را به صدا و سیما بدهد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در جلسه «فوق‌العاده» روز چهارشنبه این شورا، وزیر کشور، که از نمایندگان دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما است، در مورد قطع سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، گزارشی ارائه کرد.

رئیس‌جمهوری ایران در مراسم اعطای نشان دولتی به محد جواد ظریف، وزیر خارجه، حسین دهقان، وزیر دفاع، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و گروهی دیگر از مذاکره‌کنندگان ایران در مورد پرونده هسته‌ای، سخنرانی کرده بود.

این سخنرانی به طور کامل از رادیو تلویزیون دولتی ایران پخش نشد. آنچه با اعتراضاتی روبه‌رو شد و واکنش صدا و سیما را همراه داشت.

یک روز پس از این رخداد، روابط عمومی صدا و سیما گفت سخنان حسن روحانی به این دلیل به طور کامل پخش نشده است، چراکه او نامزد انتخابات مجلس خبرگان است.

اما همان زمان روزنامه دولتی «ایران»، خبر داده بود بنا بر اعلام قبلی قرار بوده تمامی سخنرانی پخش شود، ولی صداو سیما از این کار خودداری کرده است.

خبرگزاری ایسنا می‌گوید در جلسه شورای نظارت بر صدا و سیما «مسایل اخیر پیش آمده این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت» به گزارش ایسنا مقرر شده است که تصمیماتی «به ویژه» در مورد نظارت بر «وجهه عمومی سازمان» گرفته شود.

جلسه فوق‌العاده روز گذشته به درخواست حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری ایران، برگزار شده بود. آقای آشنا در پی گزارش‌ها در خصوص تعلیق دو تن از کارکنان «پرس تی وی» به اتهام آزار و اذیت جنسی یک مجری این شبکه و خروج مشاور رئیس صدا و سیما از کشور، خواستار تشکیل این جلسه شده بود.

XS
SM
MD
LG