لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۴

وزیر ارشاد: اگر کنسرتی لغو شود مدام از ما در این رابطه سوال می‌کنند


علی جنتی
علی جنتی

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتم شهریور ماه در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» شبکه دوم تلویزیون دولتی ایران گفته است وقتی در جایی کنسرتی لغو می‌شود، «مدام از من و معاونین در این رابطه سوال می‌کنند و دامن می‌زنند».

|تازه‌ترین خبرها در کانال تلگـــــــرام رادیو فردا|

وزیر ارشاد ایران از عوامل «دامن زدن» به این مسئله را «سایت‌ها» دانسته و گفته اشاره‌ای به «ده‌ها حوزه» دیگر که این وزارت‌خانه «کارهای فرهنگی قابل قبولی دارد» نمی‌شود. به گفته آقای جنتی حوزه‌هایی مانند «گسترش قرآن و عترت» یا «بازی‌های رایانه‌ای» از جمله حوزه‌هایی هستند که به تلاش وزارت‌خانه او در مورد آن‌ها اشاره‌ای نمی‌شود.

سخنان آقای جنتی پس از آن است که گروهی از نمایندگان مجلس ایران در تذکری کتبی به او، خواستار توضیح درباره «علت عقب‌نشینی» از اجرای «فعالیت‌های فرهنگی» در مشهد و «مستثنی کردن» این شهر شدند.

موضوع لغو کنسرت‌ها در ایران و فشارهای امامان جمعه برای این کار، طی هفته‌های گذشته بارها خبرساز شده‌است. آقای جنتی گفته‌است «مذاکراتی با ائمه محترم جمعه و مقامات قضایی انجام می‌شود اما به دلیل این‌که رسانه‌ای نمی‌شود، مردم خبردار نمی‌شوند».

او اشاره‌ای به جزئیات این مذاکرات نکرده، اما می‌گوید «اشکال وارده از طرف ائمه جمعه» به کنسرت‌ها در ایران «حواشی آن است». به گفته وزیر ارشاد ایران، «برخی تماشاچیان با ظاهر نامناسب به کنسرت می‌آیند و رعایت حدودی را که باید، نمی‌کنند».

مقام‌های امنیتی و انتظامی هر ساله با گروهی از شهروندان به دلیل آنچه «بی‌حجابی» یا «بدحجابی» توصیف می‌شود، برخورد می‌کنند.

وزیر ارشاد ایران می‌گوید شمار کنسرت‌های لغو شده «زیاد نیست» اما «در برخی موارد کنسرت‌های خوانندگانی لغو می‌شود که مورد تایید ما هستند و در رسانه ملی صدایشان پخش می‌شود که حاشیه ایجاد می‌کند».

او در بخشی دیگر از سخنان خود در عین حال می‌گوید اجازه اجرای موسیقی پاپ در بسیاری از شهرستان‌ها، اساسا صادر نمی‌شود.

این تازه‌ترین واکنش وزیر ارشاد ایران به موضوع لغو کنسرت‌های موسیقی در کشور است؛ همچنان وضعیت برگزاری کنسرت در کل شهر مشهد به دلیل فشارهای امام جمعه آن شهر نامشخص است و شماری دیگر از امامان جمعه نیز خواستار درپیش‌گرفتن همین رویه در شهرهایی که امامت می‌کنند، شده‌اند.

حسن روحانی، رئیس‌‌جمهور ایران، پیش‌تر از عقب‌نشینی وزیر ارشاد در مورد لغو کنسرت‌ها در شهر مشهد انتقاد کرده‌ بود.

XS
SM
MD
LG