لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۵۱

دادستان تهران: سه متهم اصلی حمله به سفارت عربستان دستگیر شدند


گروهی از مهاجمان به سفارت عربستان در حال گرفتن سلفی
گروهی از مهاجمان به سفارت عربستان در حال گرفتن سلفی

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، ۲۸ دی‌ماه گفته است «سه متهم اصلی و کلیدی» حمله به سفارت عربستان در تهران بازداشت شده‌اند.

در گزارش منتشرشده در خبرگزاری‌های ایران به نقل از آقای دولت‌آبادی، اشاره‌ای به جزئیات و نیز هویت بازداشت‌شدگان نشده است.

دادستان تهران می‌گوید «تا کنون تحقیقات مفصلی از این متهمان انجام شده است».

مشخص نیست این سه نفر در چه زمانی بازداشت شده‌اند.

پیشتر رئیس پلیس تهران گفته بود شماری از عوامل حمله به سفارت عربستان در تهران بازداشت شده‌اند، اما معلوم نیست این «سه متهم اصلی» در میان همان بازداشت‌شدگان بوده‌اند یا نه.

یک هفته پیش نیز، پایگاه اطلاع‌رسانی دادستان تهران، در همین رابطه به نقل از آقای دولت‌آبادی اعلام کرده بود که «شناسایی، دستگیری و تحقیق از متهمان ادامه دارد».

اما دادستان تهران روز دوشنبه گفته است که «در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها هدفمندتر شده و فهرست‌هایی در این رابطه نیز شناسایی شدند.»

حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد، در پی اعدام شیخ نمر، یک روحانی شیعه در عربستان، روابط ریاض و ایران را با تنش‌های تازه‌ای روبه‌رو کرده است.

عربستان و شماری از هم‌پیمانان آن کشور، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری ایران حمله به اماکن دیپلماتیک را محکوم کرده است. از سوی دیگر فرمانده بسیج ایران گفته است که «آمریکا پشت پرده حمله به سفارت» بوده است.

اما علی مطهری، از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی، دوشنبه هفته پیش نیروی انتظامی را «مقصر اصلی» ماجرای حمله به سفارت عربستان سعودی نامید و گفت که این نهاد باید در برابر اتفاقی که به سود عربستان تمام شد، پاسخگو باشد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در پی اعدام شیخ نمر حمله لفظی شدیدی به ریاض کرد. او هنوز در مورد حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان واکنشی نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG