لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۰

گزارش‌های ضد و نقیض از تعلیق احکام هشت بخشدار زن در خوزستان


بنا بر گزارش‌ها حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور، در تماس با «علمای» خوزستان به آن‌ها گفته «وزارت کشور مایل به ناراحتی» آن‌ها نیست
بنا بر گزارش‌ها حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور، در تماس با «علمای» خوزستان به آن‌ها گفته «وزارت کشور مایل به ناراحتی» آن‌ها نیست

گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر شده که صدور حکم انتصاب هشت زن در استان خوزستان به عنوان بخشدار مناطق مختلف، به علت «مخالفت» «علما» و برخی نمایندگان مجلس خبرگان، متوقف شده است.

وب‌سایت محلی «کارون پرس» روز یکشنبه، ۲۲ آذر، به نقل از یک مقام مسئول در استانداری خوزستان این خبر را اعلام و افزوده بود دستور «توقف» اجرای این احکام از سوی وزیر کشور صادر شده است.

این مقام مسئول که نامش فاش نشده علت توقف اجرای این احکام را اعتراض «علما و تعدادی از چهره‌های فرهنگی استان به به کارگیری این حجم از خانم‌ها در مسندهای اجرایی» اعلام کرده است.

آن‌طور که سایت «کارون پرس» گزارش کرده پس از افزایش اعتراض‌ها، حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور، در تماس با «علمای» خوزستان به آن‌ها گفته «وزارت کشور مایل به ناراحتی» آن‌ها نیست.

جمال درویش، مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در همین رابطه به سایت محلی «هور نیوز» گفته این احکام ملغی نشده و تنها برخی زنان از قبول سمت بخشداری «انصراف» داده‌اند.

آقای درویش علت «انصراف» از سوی شماری از زنان را «عدم توانایی» در زمینه مسئولیت محول شده به آنها اعلام کرده است.

فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز با تکذیب خبر تعلیق احکام بخشداران زن افزوده «تا کنون چنین تصمیمی گرفته نشده است».

یک مقام آگاه دیگر هم روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته سه نفر از بخشداران زن حکم خود را دریافت کرده و پنج نفر دیگر به زودی معارفه خواهند شد.

این منبع آگاه هم گزارش‌ها درباره لغو یا تعلیق احکام هشت بخشدار زن از سوی مقام‌های وزارت کشور را رد کرده است.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان نیز روز گذشته با تائید تلویحی برخی مخالفت‌ها با این انتصاب‌ها گفته «من به تمامی نظرات دلسوزانه‌ای که در خصوص انتصاب بخشداران زن وجود دارد احترام می‌گذارم».

مقتدایی افزوده «من بیشتر از هر کسی مراقب هستم و شک نداشته باشید که اگر ابلاغی صادر شده است با تعامل و رایزنی سوء برداشت‌ها برطرف خواهد شد.»

استاندار خوزستان دوشنبه هفته گذشته طی احکامی هشت زن در استان خوزستان را به‌ عنوان بخشدار مناطق مختلف این استان منصوب کرد.

بر اساس حکم استاندار خوزستان، مریم عیوض‌زاده، سحر احمدی‌ آرپناه، اعظم شنبدی و بلقیس حسینی به ترتیب به عنوان بخشداران اهواز، لالی، هندیجان و ماهشهر منصوب شده‌اند.

حمیده آلبوعشیره، بتول سعیدی‌زاده، لیلا مسحنه و معصومه خنفری چهار زن دیگری هستند که به ترتیب به عنوان بخشدار خرمشهر، آبادان، شوش و کارون معرفی شده‌اند.

انتصاب زنان در سمت‌های سیاسی و اجرایی در شرایطی ادامه دارد که گروهی از مراجع تقلید شیعه با این سیاست دولت حسن روحانی مخالف هستند.

تا کنون ۱۳ زن به عنوان بخشدار در استان‌های مختلف ایران منصوب شده‌اند.

XS
SM
MD
LG