لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۲

مرگ یکی از شرکت‌کنندگان در نخستین رالی خاورمیانه در ایران


بنا بر گزارش‌ها از ایران، نقشه‌خوان یکی از خودروهای شرکت کننده در مسابقات رالی خاورمیانه که برای اولین بار درایران برگزار می‌شود، پس از واژگونی خودرو دچار خون ریزی مغزی شده و پس از انتقال به بیمارستان درگذشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از خودروهای «ریو» تیم سایپا، صبح جمعه ۴ مهر در مسیر شمس آباد مرودشت، در استان فارس، واژگون شده و پس از واژگونی «پنج بار چرخیده است».

به گزارش این خبرگزاری، آرش رامین یکتا، نقشه خوان این خودرو، به علت شدت ضربه و خون‌ریزی مغزی در بیمارستان شهید رجایی شیراز جان سپرده است.

خبرگزاری ایرنا نیز با اشاره به اینکه حسین قدسی، راننده این خودرو از قسمت گردن دچار حادثه شده حال وی «خوب» را توصیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسیری که این حادثه درآن رخ داده به دلیل «نا‌ایمن بودن» با تشخیص داوران و مسئولین برگزار کننده، از مسابقه حذف شده است.

اما حمیدرضا مهرعلی، رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی، به خبرگزاری ایرنا گفت که مسیرهای برگزاری این رقابت از لحاظ ایمنی و استانداردهای لازم ازسوی ناظران بین‌المللی «مورد تایید» قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری مهر همچنین با اشاره به اینکه آقای رامین یکتا با هلی‌کوپ‌تر نظامی به بیمارستان منتقل شده، نوشت که پیش از برگزاری این مسابقات داوران و ناظرین اعلام کرده بودند که «باید یک هلیکوپتر مجهز پزشکی در کنار این مسابقات قرار داشته باشد.»

حمیدرضا مهرعلی، رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی، بدون اشاره به نوع هلی‌کوپتر گفته پنج دقیقه پس از این حادثه هلی‌کو‌پتر امداد در محل حادثه مستقر شده است.

مسابقات رالی خاورمیانه که برای نخستین باربه میزبانی ایران برگزار می‌شود، روز چهارشنبه آغاز شد و عصر جمعه پایان یافت.

خبرگزاری ایرنا از لاله صدیق، به عنوان تنها زن شرکت کننده در این مسابقات نام برده است.

XS
SM
MD
LG