لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۶

ستاد کل نیروهای مسلح: کاهش فروش سربازی به پنج سال غیبت در سال ۹۵ منتفی است


ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرده موضوع کاهش سال‌های غیبت مشمولان به انجام سربازی از هشت سال به پنج سال برای بهره بردن از طرح جریمه ریالی برای خرید آن، در سال ۱۳۹۵ کاملا منتفی است.

موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، ۲۴ بهمن ماه به خبرگزاری ایسنا گفته است «آنچه که مسلم است در سال ۹۵ مدت سنوات غیبت برای بهره‌مندی از جریمه ریالی به پنج سال نخواهد رسید و این مسئله کاملا منتفی است.»

او در عین حال می‌گوید ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد داده است که رقم جریمه برای فروش سربازی افزایش پیدا کند، اما افزوده میزان آن هنوز قطعی نشده‌است.

آقای کمالی در عین حال گفته کسانی که پیشتر ثبت‌نام کرده‌اند، نباید منتظر «تسهیلات» باشد چراکه ستاد کل نیروهای مسلح چنین قصدی ندارد.

دولت حسن روحانی در لایحه بودجه سال ۹۵ پیشنهاد کرده بود تا مشمولان خدمت سربازی با بیش از پنج سال غیبت، بتوانند از تسهیلات پرداخت جریمه و خرید سربازی استفاده کنند. در حال حاضر این امکان برای مشمولان بالای هشت سال غیبت فراهم است.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران با این لایحه مخالفت کرده بود و موسی کمالی، خود، پیشتر گفته بود «در جلساتی که با دولت داشتیم ما دو شرط را مطرح کردیم؛ یکی اینکه مبلغ جرایم افزایش پیدا کند و دیگر اینکه مبنای غیبت نه تنها کاهش نداشته باشد بلکه افزایش نیز یافته و به ۹ سال غیبت یا بیشتر از آن برسد».

او در بخشی از گفت‌وگوی اخیر خود با خبرگزاری ایسنا این احتمال را مطرح کرده که اجرای طرح جریمه در سال آینده متوقف شود.

اما او از قطعیت چنین چیزی سخنی نگفته و در عین حال می‌گوید به دلیل «وجود شایعات» در مورد طرح جریمه ریالی، از نام‌نویسی برای خرید سربازی در سال جاری استقبال چندانی نشده‌است.

XS
SM
MD
LG