لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۸

گروهی از اصلاح‌طلبان ایران همایشی رسمی برگزار می‌کنند


محمدرضا عارف، عبدالواحد موسوی لاری و معصومه ابتکار یا شهیندخت مولاوردی (از مقام‌های زن دولت ایران) از جمله کسانی هستند که در این همایش شرکت می‌کنند
محمدرضا عارف، عبدالواحد موسوی لاری و معصومه ابتکار یا شهیندخت مولاوردی (از مقام‌های زن دولت ایران) از جمله کسانی هستند که در این همایش شرکت می‌کنند

رحمان قلی قلی‌زاده، دبیر همایش اطلاح‌طلبان ایران، گفته است گروهی از احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب با حضور برخی چهره‌های اصول‌گرا «پس از ۶ سال سکوت» روز ۲۵ دی ماه، «یک همایش رسمی برگزار می‌کنند».

آقای قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، از حضور «سه مهمان ویژه؛ محمدرضا عارف، عبدالواحد موسوی لاری و معصومه ابتکار یا شهیندخت مولاوردی (از مقام‌های زن دولت ایران)» در این همایش خبر داده است. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین، در آن حضور پیدا می‌کند یا نه.

از دیگر کسانی که به همایش دعوت شده‌اند، علی‌اکبر ناطق نوری، علی مطهری و محمدرضا باهنر، از چهره‌های اصول‌گرا و نیز اکبر هاشمی رفسنجانی، دیگر رئیس‌جمهوری پیشین ایران هستند.

خبرگزاری فارس از قول دبیر این همایش گفته است «سخنران اصلی ما قرار بود آقای خاتمی باشد که هنوز سخنرانی وی قطعی نیست بنابراین اگر ایشان خواستند در همایش اصلاح‌طلبان حضور یابد ما برنامه‌ها را در جهت سخنرانی ایشان تغییر می‌دهیم.»

از طرف دیگر اکبر هاشمی رفسنجانی در همایش حاضر نمی‌شود اما قرار است برای آن پیامی بفرستد.

در عین حال برنامه پیشین برای برگزاری یک تریبون آزاد در این همایش کنار گذاشته شده است.

دبیر این همایش می‌گوید علت تاخیر در برگزاری، خبرهای منتشر شده در مورد «لغو مجوز» آن نبوده است.

به تازگی روزنامه‌های اصول‌گرای کیهان و جوان درباره «نفوذ اصلاح‌طلبان» و برنامه آنها برای انتخابات آینده مجلس به دولت ایران هشدار داده‌اند.

از سوی دیگر محمدرضا عارف، نامزد انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان که به نفع حسن روحانی از آن کناره گرفت، ۱۳ دی ماه گفته است برای شرکت در انتخابات آينده مجلس شورای اسلامی، «به دنبال ائتلاف با اصولگرايان معتدل هستيم.»

دبیر همایش اصلاح‌طلبان نیز خود گفته است هدف از آن «حفظ انسجام و مشارکت در انتخابات پیش‌رو [برای مجلس] است».

قرار است همایشی بزرگ‌تر در سال آینده خورشیدی برگزار شود.

XS
SM
MD
LG