لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۲

در پی اعتراض منامه به خامنه‌ای، ایران کاردار بحرین را احضار کرد


رهبر جمهوری اسلامی، طی یک سخنرانی در روز شنبه، مردم کشورهای یمن و بحرین و فلسطینی‌ها را «از جمله ملت‌های مظلوم» توصیف کرد و افزود «ما هر اندازه که بتوانیم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهیم کرد».
رهبر جمهوری اسلامی، طی یک سخنرانی در روز شنبه، مردم کشورهای یمن و بحرین و فلسطینی‌ها را «از جمله ملت‌های مظلوم» توصیف کرد و افزود «ما هر اندازه که بتوانیم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهیم کرد».

پس از آنکه بحرین، کاردار ایران را در آن کشور فراخواند تا اعتراض خود را به گفته‌های اخیر آیت‌الله خامنه‌ای در مورد چند کشور عربی نشان دهد، تهران نیز کاردار بحرین را برای ابلاغ «مراتب اعتراض شدید» خود فراخواند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، ۲۸ اردیبهشت‌ماه، به نقل از اداره کل دیپلماسی وزات خارجه ایران، گفته است در دیدار با کاردار بحرین «بر لزوم تصحیح رفتار و گفتار دولت و مقام های بحرینی تاکید شد».

در ادامه این خبر کوتاه آمده است که مقام وزارت خارجه ایران به دولت بحرین گفته است «برای حل مشکلات داخلی این کشور به ریشه‌های واقعی موضوع معطوف شوند و فرافکنی و ایراد اتهام، کمکی به حل مشکلات بحرین نمی‌کند».

توضیح بیشتری در این مورد ارائه نشده است.

تازه‌ترین تحولات در روابط پرفراز‌ و نشیب بحرین و ایران پس از آن صورت می‌گیرد که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، طی یک سخنرانی در روز شنبه، مردم کشورهای یمن و بحرین و فلسطینی‌ها را «از جمله ملت‌های مظلوم» توصیف کرد و افزود «ما هر اندازه که بتوانیم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهیم کرد».

در پی آن منامه، محمدرضا بابایی، کاردار سفارت ایران را در بحرین احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، «بی‌ان‌ای»، در دیداری که معاون وزارت خارجه بحرین با کاردار ایران داشته است، ضمن رد کردن گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی، افزوده است «این سخنان نه تنها قابل قبول نیست، بلکه دخالتی زشت در مسائل داخلی پادشاهی بحرین است».

به گفته وزارت خارجه بحرین، سخنان رهبر جمهوری اسلامی، قوانین بین‌المللی، اصول سازمان ملل و سازمان همکاری کشورهای اسلامی، در مورد احترام به استقلال و تمامیت ارضی همه کشورها، را زیر پا می‌گذارد.

XS
SM
MD
LG