لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۲

اولین شکست والیبال ایران در قهرمانی آسیا


در دور دوم از مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، کره جنوبی با پیروزی ۳-۱ مقابل ایران موفق شد عنوان صدرنشینی گروه E را نصیب خود کند.

ایران با وجود برتری در گیم اول، سه ست متوالی را به حریف خود واگذار کرد. هونگ سونگ از کره جنوبی با کسب ۱۷ امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد.

به این ترتیب تیم ایران با هدایت پیمان اکبری در گروه E از مرحله دوم با شش امتیاز در رده دوم قرار گرفت. این نخستین شکست ایران در این رقابت‌ها بود.

ایران در دو دوره پیشین این مسابقات به قهرمانی رسیده و با امتیاز میزبانی و بدون بلیت فروشی برای تماشای مسابقات، برای کسب سومین جام متوالی تلاش می‌کند.

اسلوبودان کواچ به ستاره‌های تیم ملی استراحت داد و فهرستی متشکل از بازیکنان جوان و با تجربه را در اختیار پیمان اکبری گذاشت.

حمزه زرینی، پوریا فیاضی، مصطفی شریفات، فرهاد سال افزون، علی حسین (لیبرو)، مسعود غلامی، مجتبی قلی‌زاده، رحمان داودی، علی شفیعی، رضا صفایی، فرهاد پیروت‌پور و محمدطاهر وادی بازیکنان ایران در این مسابقات هستند.

آقای اکبری در حالی هدایت این تیم را به عهده گرفت که مسئولیت سرمربیگری چند تیم دیگر به عهده اوست: سرمربیگری تیم ملی والیبال دانشجویان، سرمربی تیم ب،
سرمربی تیم ملی زیر ۲۳ سال و سرمربیگری باشگاه پیکان.

پیش از آغاز رقابت‌ها این تیم در دیداری تدارکاتی مقابل تیم زیر ۲۳ سال قرار گرفت که هدایت هر دو تیم را پیمان اکبری برعهده داشت.

او پس از شکست مقابل کره جنوبی به خبرنگاران گفت: «در ست‌های دوم، سوم و چهارم اشتباهاتی داشتیم و باختیم. امروز کره‌ایی‌ها دریافت خوبی داشتند در حمله اول هم کره جنوبی بهتر بود و به همین دلیل باختیم. از باخت خوشحال نیستم اما شکست در این مرحله بهتر از باختن در مرحله حذفی است.»

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ادامه گفت: «تجربه خوبی بود و یاد گرفتیم که نباید حریف را دست کم بگیریم و باید تا آخرین لحظه بجنگیم. مطمئن هستم مقابل استرالیا شرایط‌مان بهتر خواهد بود. نمی‌خواستم در مورد داوری حرف بزنم، کره‌ای‌ها جنگ روانی ایجاد کردند و بازیکنان ما تمرکزشان به هم خورد. داوران خط هم چند اشتباه داشتند اما در کل به داوری نباختیم.»

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های سه‌شنبه تیم چین موفق شد ۳ بر ۲ قطر را شکست دهد. تایلند در سه گیم پیاپی به تایپه باخت.

استرالیا هم ۳ بر یک از سد ژاپن گذشت تا در مرحله یک چهارم نهایی رقیب ایران شود.

کره جنوبی پس از غلبه بر ایران، حریف ژاپن شد تا تیم برنده راهی مرحله نیمه نهایی شود. کره‌ای‌ها بدون شکست هستند اما ژاپن تاکنون دو شکست مقابل چین و قطر متحمل شده است.

تیم شگفتی‌ساز قطر با سرمربیگری خوان سیچلو در برابر تایوان قرار خواهد گرفت. سیچلو در دوران حضور ولاسکو در ایران، دستیار او بود.

چین که از سال ۱۹۹۹ تاکنون قهرمان آسیا نشده، به مصاف تایلند خواهد رفت. چینی‌ها آخرین قهرمانی‌شان را در تهران رقم زده‌اند.

XS
SM
MD
LG