لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۶

ماجرای «کتک خوردن» کارمند زن در فدراسیون فوتبال ایران


در فاصله یک هفته تا آغاز جام ملت‌های آسیا، مهم‌ترین اخبار فدراسیون فوتبال ایران عبارت است از اعتصاب کارمندان، برکناری نایب رئیس، غیبت سرپرست تیم ملی، کناره‌گیری علی کریمی و سرانجام، درگیری لفظی و فیزیکی در راهروهای فدراسیون.

تحصن کارکنان فدراسیون فوتبال در حمایت از مهدی محمدنبی، درگیری لفظی و فیزیکی هم در پی داشت که یک طرف ماجرا، مربی سابق تیم ملی امید بود.

خبر «کتک‌کاری» هومن افاضلی با یکی از کارمند زن فدراسیون در چند سایت خبری از جمله خبرگزاری فارس منتشر شد.

سایت تابناک هم به نقل از زنی که کارمند فدراسیون است، نوشته هومن افاضلی به او سیلی زده و دوربین‌های مداربسته هم ضبط کرده‌اند. فیلم در اختیار حراست قرار گرفته و به گفته او اگر فدراسیون اجازه دهد، امکان پخش آن هم وجود دارد.

این کارمند فدراسیون می‌گوید وقتی سخنرانی کفاشیان و نبی تمام شد و تحصن خاتمه یافت، همسر افاضلی که از مقابل ما رد می‌شد کارمندان را بی‌شعور خطاب کرد.

اشاره او به زهرا هراتیان عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیاست. او که نام کامل او در رسانه‌ها منتشر نشده، مدعی است: صدای عربده‌کشی یک نفر در اتاقم شنیده شد. آقای افاضلی خیلی عصبانی وارد دفتر شد، من را به دیوار چسباند و به صورتم سیلی زد. در حالی که کارکنان حیرت زده ‌بودند، افاضلی را در حالی که باز هم تلاش می‌کرد به من حمله کند، به زور از اتاق خارج کردند.

تعدادی از کارکنان فدراسیون هم می‌گویند شاهد ماجرا بوده‌اند و از افاضلی به کمیته اخلاق فدراسیون شکایت کرده‌اند. اما زهرا هراتیان دعوا را تکذیب کرده و می‌گوید برخورد فیزیکی صورت نگرفته است.

هراتیان هم مانند طرف مقابل، معتقد است منبعی موثق‌تر از حراست ورزش وجود ندارد. او درباره درگیری گفته: کارمندان مقابل دفتر کفاشیان تجمع کردند اما به نظر من اگر قرار بود تجمع عاقلانه‌ای برگزار شود باید در سالن روابط عمومی می‌نشستند. برای ارسال مدرک خودم به فیفا منتظر یک امضا بودم و تا بعدازظهر معطل شدم.

هراتیان در ادامه به خبرگزاری فارس می‌گوید: عصبانی شدم. چرا که باید جوابگوی فیفا و کنفدارسیون باشم اما ناراحتی من به مذاق برخی خوش نیامد. یکی دو نفرشان به من لقب «پاچه‌خوار» ‌دادند اما من فقط گفتم برای شما متأسفم. شاهدان خودم را هم به حراست وزارت ورزش هم معرفی کرده‌ام.

هراتیان تاکید می‌کند همسر او اصلاً به فدراسیون نیامده بود. اما در عین حال می‌گوید: تلفنم زنگ خورد که اشتباهی روی بلندگو رفت. هومن فحاشی به من را شنید و خیلی ناراحت شد. هومن پس از انتخاب سرمربی تیم امید با فدراسیون قهر کرده و حتی به کوچه فدراسیون هم نمی‌آید.

اشاره خانم هراتیان به انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم ملی امید است، در حالی که افاضلی خود را مناسب‌ترین گزینه برای این سمت می‌دانست.

هراتیان تاکید کرد: «حراست وزارت ورزش در جریان همه امور قرار گرفته و من تنها زهره هراتیان نیستم بلکه نماینده فیفا در ایران هستم. دلخوری من از این است که باید روزمه من و هومن افاضلی با ۱۸۰ بار مربیگری در بازی‌های ملی در نظر گرفته می‌شد.»

البته به نظر نمی‌رسد این آمار صحت داشته باشد. افاضلی در مقاطعی به عنوان دستیار، مربی موقت یا آنالیزور درتیم‌های ملی فعالیت کرده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران که در درگیری‌های زمین بازی به سرعت تشکیل جلسه داده، محرومیت‌ها و جرایم نقدی را اعلام می‌کند، این بار درباره درگیری داخل خود فدراسیون سکوت کرده است.

XS
SM
MD
LG