لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

تجمع اعتراض‌آميز دانشجویان در دانشگاه صنعتی شريف


سه شنبه دانشگاه صنعتى شريف شاهد برگزارى تجمع اعتراض‌آميز دانشجويان بود. عکس تزئینی است.
سه شنبه دانشگاه صنعتى شريف شاهد برگزارى تجمع اعتراض‌آميز دانشجويان بود. عکس تزئینی است.
در حالی که معاون دانشجويى دانشگاه تهران در مورد «تجمعات غيرقانونى» هشدار داده است دانشگاه صنعتى شريف روز سه شنبه شاهد برگزارى تجمع اعتراض‌آميز دانشجويان بود.

يک روز پس از برگزارى تظاهرات دانشجويان دانشگاه تهران در آغاز سال تحصيلى، صبح روز سه‌شنبه دانشگاه صنعتى شريف نيز شاهد برپايى تجمع اعتراض آميز دانشجويان اين دانشگاه بود.

بر اساس گزارش خبرنامه اميركبير در اين تجمع بیش از هزار نفر از دانشجويان شركت داشتند.

معترضان به دادن شعارهايى مانند «مرگ بر ديكتاتور»، «منتظری صانعی، روحانی واقعی»، «تا احمدی نژاده، هر روز همین بساطه» و «كروبى بت شكن، بت بزرگ را بشکن» پرداخته و در اعتراض به حضور كامران دانشجو وزير علوم دولت دهم فرياد زدند: « احمدى عمروعاص، ۶۳ درصد اينجاست.»

آقای دانشجو در دولت نهم مسئول ستاد انتخابات وزارت كشور بود و مخالفان بر اين عقيده هستند كه وى نقش مهمى در «تقلب در انتخابات» به نفع احمدى‌نژاد ايفا كرده است.

در اين ميان مهدى قمصرى، معاون دانشجويى دانشگاه تهران روز سه شنبه با تاييد خبر انتشار اطلاعيه‌اى در كوى دانشگاه تهران «براى اخطار به دانشجويان» به خبرگزارى مهر گفت:« اين اطلاعيه بيشتر به درخواست خانواده دانشجويان و همچنين نگرانى ساكنين كوى دانشگاه درباره تحركات بيرونى و تاثير آن بر جو كوى تنظيم و منتشر شده است.»

خبر انتشار اين اطلاعيه در كوى دانشگاه تهران پيشتر در برخى سايت‌هاى خبرى منتشر شده بود.

مهدى قمصرى افزود:« تجمعات غيرقانونى اخير باعث نگرانى و تشويش دانشجويان و به خصوص دانشجويان مستقر در كوى دانشگاه تهران شده بود كه به همين دليل با توجه به قوانين و مقررات و آئين نامه دانشگاه اين اطلاعيه صادر شد.»

اين در حالى است كه روز دوشنبه و همزمان با آغاز سال تحصيلى جديد شمارى از دانشجويان معترض با سردادن شعارهايى مانند «دولت كودتا، استعفا استعفا» و «دانشجوى زندانى بايد آزاد گردد»، در دانشگاه تهران دست به تظاهرات زدند.

اين تجمع كه بر اساس گزارش خبرنامه اميركبير حدود هزار نفر در آن شركت داشتند، در حالى برگزار شد كه وزير علوم دولت احمدى‌نژاد هم در دانشگاه تهران حضور داشت.

مهدى قمصرى با هشدار به دانشجويان نسبت به شركت در تجمعات اعتراض آميز گفته است: «افرادى كه به نحوى در برگزارى و يا مشاركت در تجمعات منجر به خشونت دخالت داشته باشند حسب مقررات عمل خواهد شد.»

از سوى ديگر برخى گزارش‌ها از برگزارى تجمعات اعتراض‌آميز دانشجويان در دانشگاه‌هاى ساير شهرها از جمله شيراز و همدان خبر دادند.
XS
SM
MD
LG