لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

انتقاد شدید دفتر رفسنجانی از رسانه‌های حامی دولت


دفتر آیت الله رفسنجانی رسانه های حامی دولت را به دروغ پردازی متهم کرده است.
دفتر آیت الله رفسنجانی رسانه های حامی دولت را به دروغ پردازی متهم کرده است.
دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری رسانه‌های حامی دولت را به «خبرسازی، شایعه پراکنی و انتشار اخبار دروغ به منظور دستیابی به اهداف سیاسی خود» متهم کرده است.

به گزارش ایلنا دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری، روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای از «جعل خبر توسط روزنامه ایران و رسانه‌های زنجیره‌ای همسو» به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه که با امضای محمد هاشمی رییس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر شده، آمده است: « برخی جراید و سایت‌های همسو با اهداف خاص سیاسی، اقدام به نوعی خبرسازی کاذب از برخی دیدارهای انجام شده و یا حتی انجام نشده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌کنند و یا نقل قول‌هایی مخلوط به راست و دروغ از افرادی خاص بیان می‌کنند و البته در ادامه این حرکت جهت‌دار‏، اخبار و شایعات کذب خودساخته را با افزودن پیرایه‌ها و حواشی، مبنای تحلیل‌های سیاسی و جناحی قرار می‌دهند تا به نتیجه مطلوب اهداف سیاسی خود برسند.»

در این بیانیه همچنین با اشاره به خبری که روز دوشنبه در روزنامه «ایران» با عنوان «پیغام هاشمی رفسنجانی و مهدوی کنی به میرحسین موسوی» منتشر شده بود، از این اقدام به عنوان یکی از نمونه‌های «خبرسازی» توسط رسانه‌های حامی دولت یاد شده است.

روزنامه «ایران» که ارگان رسمی دولت به شمار می‌آید روز دوشنبه ادعا کرده بود، میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران با ارسال نامه‌ای از آقای رفسنجانی خواسته بود، در نشست مجلس خبرگان رهبری حضور یابد.

به نوشته «ایران» رییس مجلس خبرگان در تماسی با میرحسین موسوی « وضعیت این اجلاس را بشدت مخالف جریان حامی موسوی و اصلاحات ذکر می‏کند».

روزنامه «ایران» همچنین ادعا کرده است، میرحسین موسوی «با اعزام واسطه‏ای برای آیت‌الله مهدوی کنی، خواستار تغییر موضع دبیر کل جامعه روحانیت و ملاقاتی با وی» شده است که با پاسخ منفی وی روبرو می‌شود.

در خبر کوتاه روزنامه ایران از آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری با عنوان «حجت الاسلام و المسلمین» نام برده شده است.

پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، کاوه اشتهاردی، ۲۸ ساله که سابقه حضور در روزنامه های قدس و جام جم و خبرگزاری مهر را دارد، به عنوان مدیر مسئول یکی از بزرگترین روزنامه‌های ایران منصوب شد.

وی که همانند احمدی‌نژاد در دانشگاه علم و صنعت به تحصیل اشتغال داشت، پیش از حضور در روزنامه ایران به عنوان مسئول اتاق خبر خبرگزاری تازه تاسیس مهر فعالیت می‌کرد و در طول مبارزات انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد وی را به عنوان خبرنگار این خبرگزاری همراهی می‌کرد.

تاکید بر پیشنهادهای رفسنجانی برای خروج از بحران

در بخش دیگری از بیانیه دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی خطاب به رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد آمده است: « اگر (آنها) حسن نیت داشته باشند، می‌توانند همان اظهارات نماز جمعه ۲۶ تیر ماه را که تاکید بر قانونمند عمل کردن همه طرفهاست و بارها هم روی آن تاکید شده، به جای جعل خبر بیاورند تا پیام خاصی به یک طرف یا کل جامعه بدهند.»

آقای رفسنجانی در تنها نماز جمعه‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان امام جمعه تهران اقامه کرده است، پیشنهادهایی برای خروج از بحران ناشی از گسترش اعتراض‌های مردمی نسبت به نتایج انتخابات ارایه کرده بود که از آن جمله می‌توان به «آزادی بازداشت‌شدگان و دلجویی از آسیب‌دیدگان» اشاره کرد.

دفتر اکبر رفسنجانی همچنین رسانه‌های حامی دولت را به سانسور اخبار مربوط به برنامه‌های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و انتشار شایعاتی در باره بستگان وی متهم کرده و افزوده است:« مطالبی که به نقل از دیگران و به‌صورت گزینشی و انتخابی در مورد دیدارهای انجام شده یا نشده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یا مواضع ایشان مطرح می‌شود فاقد اعتبار و سندیت است و تنها مطالبی که به صورت رسمی توسط دفتر ایشان و اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار رسانه های همگانی قرار می‌گیرد‏، دارای اعتبار بوده و سندیت دارد.»
XS
SM
MD
LG