لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۷

«تا وقتی مردم اغتشاشگر نامیده شوند، بحران راه حلی نخواهد داشت»


میر حسین موسوی
میر حسین موسوی
میر حسین موسوی یکشنبه در نخستین مصاحبه اینترنتی خود گفت تا زمانی که اکثریت مردم اغتشاشگر نامیده شوند، تا موقعی که مردم به حساب نیایند،تا موقعی که حق مردم برای تعیین حق سرنوشت خود قبول نشود، راه حل جامعی برای بحران پیدا نمی شود.

آقای موسوی در مصاحبه ۱۷ دقیقه ای که در یوتیوب و سایت کلمه پخش شد، افزود هيچ مذاکره و مکاتبه‌ی رسمی با وی در مورد طرح وحدت ملی، که اين روزها در محافل سياسی مطرح می‌شود، صورت نگرفته است.

این نامزد اصلاح‌طلب و معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت که مبارزه مبدل به زندگی شده و توقف ناپذیر است. وی همچنين در اين مصاحبه بر استمرار حرکت «راه سبز اميد» تأکيد کرد.

آقای موسوی افزود که این شبکه گسترده اجتماعی است که محتوای جنبش سبز را تعیین می کند و نه احزاب و گروه های سیاسی.

وی با اشاره به خلق آثار هنری پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت چنین امری با هیچ دوره از تاریخ ایران قابل مقایسه نیست.

نخست وزیر سابق ایران تاکید کرد که همه باید به قانون اساسی بازگردند. وی همچنین گفت که وی از هیچ امکان رسانه ای برای بیان نظرات خود بهرمند نیست و بر اهمیت رسانه های مجازی تاکید کرد.

آقای موسوی روز شنبه نیز بار دیگر تأکید کرد که چنانچه به خواسته‌های مردم تن داده نشود، اعتراض‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

آقای موسوی که روز شنبه به اتفاق همسرش، زهرا رهنورد، به دیدار خانواده محسن امین‌زاده از فعالان اصلاح‌طلب بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، رفته بود، با ابراز تأسف از حوادث اخیر گفته است که «تحول مهمی در کشور اتفاق افتاده و مردم به دنبال حقوق خود هستند.»
XS
SM
MD
LG