لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۶

قهرمانی ارغوان رضايی در حضور برترين تنيس بازان جهان


 ارغوان رضایی در مادرید
ارغوان رضایی در مادرید
ارغوان رضايی تنيس باز ايرانی‌تبار، با غلبه بر سه ستاره بزرگ تنيس جهان، قهرمان رقابت‌های ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار يورويی مادريد شد.

ارغوان رضايی که پیش از این جايی در جمع ۲۰ بخت اصلی نداشت، دست به کار بزرگی زد و در عين شگفتی کارشناسان و علاقمندان دنيای تنيس، سينی مخصوص قهرمان رقابت ها را نصيب خود کرد.

او ابتدا جاستين هنن از بلژيک را از پيش رو برداشت. ارغوان اگرچه ست اول را ۶-۴ باخت اما در ست بعدی را ۷-۵ برد. رضايی در ست سوم ۶ بر صفر از سد نفر اول سابق جهان گذشت. خانم هنن تاکنون ۹ گرند اسلم را فتح کرده و در هر چهار گرند اسلم تنيس توانسته به قهرمانی برسد.

اين اولين باری بود که هنن و رضايی با هم رويارو می‌شدند.

کلارا زاکوپالووا از جمهوری چک با رتبه ۸۸، هماورد بعدی ارغوان بود که او نيز با نتايج ۶-۳ و ۷ بر ۵ تسليم تنيس باز ايرانی‌تبار تيم ملی فرانسه شد.

اين تنيس باز اهل چک، در گام اول موفق شده بود دينارا سافينا، زن شماره يک سابق جهان از روسيه و قهرمان دور قبل رقابت‌ها را تسليم کند.

آندريا پتکوويچ از آلمان در سومين مسابقه مقابل ارغوان رضايی قرار گرفت. تنيس باز آلمانی هم به سرنوشت رقبای قبلی دچار شد و در دو ست پياپی به ارغوان باخت. ست دوم اين مسابقه که به تای برک کشيده شده بود و دقايقی طولانی امتداد داشت، از زيباترين صحنه‌های اين تورنمنت بود.

اين مسابقه برای ارغوان نبردی حيثيتی بود. زيرا امسال دو بار در پاريس و همچنين هفته دوم فد کاپ، مغلوب اين آلمانی سمج که نفر ۵۱ جهان است شده بود.

رقيب بعدی ارغوان، يلنا يانکوويچ از صربستان بود. زن شماره يک تنيس جهان در سال ۲۰۰۸ و کسی که تاکنون ۷ گرند اسلم را فتح کرده. يلنا اينک نيز نفر چهارم آخرين رده بندی تنيس بازان حرفه ای دنياست.

اما يانکوويچ نيز در دو ست پياپی و با نتايج ۷-۵ و ۶-۴ به تنيس باز آماده ايرانی الاصل باخت. يانکوويچ قبلاً دو بار و هر دو بار در دوبی، رضايی را شکست داده بود.

به اين ترتيب ارغوان فقط با يک ست باخته مقابل جاستين هنن پا به مرحله نيمه نهايی گذاشت.

رضايی که نفر بيست و چهارم جهان است، برای رسيدن به فينال اين مسابقات مقابل لوسی سافارووا از جمهوری چک قرار گرفت و در ديداری يک طرفه که فقط يک ست برگزار شد، اين تنيس باز را نيز به زانو در آورد.

رضايی ۶ بر ۱ در ست اول پيروز شد و با انصراف سافارووا، ست دوم به انجام نرسيد. به اين ترتيب ارغوان رضايی راهی مسابقه پايانی شد تا يک بار ديگر مقابل ونوس ويليامز تنيس باز قدرتمند امريکايی قرار بگيرد.

رضايی و ويليامز قبلاً دو بار با هم روبرو شده بودند که سهم هر کدام يک پيروزی بود. ارغوان در استانبول توانسته بود ونوس را از پيش رو بردارد.

در اين مسابقه هم ارغوان رضايی در دو ست پياپی و با نتايج ۶ بر ۲ و ۷ بر ۵ از سد رقيب سرشناس خود گذاشت تا به مقام قهرمانی دست يابد. او جايزه نقدی نفر اول اين مسابقات که مبلغ ۶۲۰ هزاريورو بود را نيز دريافت کرد
XS
SM
MD
LG