لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۶

معاون احمدی‌نژاد خواستار شناسایی «عوامل فتنه» در دستگاه‌های اجرایی شد


معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی محمود احمدی‌نژاد، خواستار فعال شدن هیئت‌های تجدید نظر به منظور شناسایی و ناامن کردن فضا برای «عوامل فتنه» در دستگاه‌های اجرایی و مقابله با آنها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه خواستار فعال کردن هیئت‌های تجدید نظر به منظور «شناسایی عوامل فتنه» در دستگاه‌های اجرایی شده است.

رسانه‌های حامی دولت و مقام‌های جمهوری اسلامی از اعتراض‌های مردمی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته با عنوان «فتنه» یاد می‌کنند و پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره اخراج هواداران جنبش سبز از دانشگاه‌ها و سایر نهادهای دولتی منتشر شده بود.

لطف‌الله فروزنده در این باره گفته است: «برخی عوامل فتنه در دستگاه‌های اجرایی ما فعالیت می‌کردند، وبلاگ درست می‌کردند، کم کاری می‌کردند و چوب لای چرخ می‌گذاشتند. این در حالی است که آنان قسم خورده بودند، التزام به قانون و ولایت فقیه داشته باشند و مسئولان باید این کارمندان را شناسایی کنند.»

وی همچنین افزوده است: «ما باید جدی به سمتی برویم تا فضا را ساماندهی کرده و برای کسانی همچون عوامل فتنه و افرادی که کار نمی‌کنند نا امن کنیم.»

پیشتر کامران دانشجو، وزیر علوم در دولت محمود احمدی‌نژاد گفته بود، تمام استادان و دانشگاهیان غیر همسو با نظام جمهوری اسلامی اخراج می‌شوند و رؤسای دانشگاه‌ها اجازه ندارند، کسانی را استخدام کنند که به ولایت فقیه باور ندارند.

از هنگام روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در ایران شمار زیادی از استادان دانشگاه‌ها که دیدگاه انتقادی نسبت به دولت داشته‌اند، اخراج یا به اجبار بازنشسته شده‌اند.

این روند به ویژه به دنبال رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و سرکوب خونین اعتراض‌ها به نتایج انتخابات شدت بیشتری گرفته و شمار زیادی از دانشگاهیان نیز به دلیل مشارکت در این اعتراض‌ها بازداشت شده‌اند.

در همین حال به تازگی داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه‌ها پیامکی دریافت کرده‌اند که در آن آمده است: «داوطلبانی که در جریانات انتخابات و راهپیمایی‌های پس از انتخابات شرکت کرده‌اند در کنکور پذیرفته نمی‌شوند.»

با این حال سازمان سنجش کشور، وابسته به وزارت علوم، در اطلاعیه‌ای ارسال‌کنندگان این پیامک را «افراد مغرض» خوانده است که با هدف «ایجاد تشویش و اضطراب و سواستفاده از داوطلبان» این کار را کرده‌اند و رئیس این سازمان هم این پیامک‌ها را «دروغین» و هدف از ارسال آنها را «تضعیف دولت» خوانده است.

از سوی دیگر داود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه اپراتورهای تلفن همراه در ایران قادر به شناسایی ارسال‌کنندگان «پیامک‌های سیاسی» به داوطلبان کنکور هستند، این کار را منوط به درخواست قوه قضائیه از شرکت مخابرات دانسته است، درخواستی که تاکنون ارایه نشده است.
XS
SM
MD
LG