لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۲۴

ترکيه: برای مبارزه با داعش نيروی زمينی به سوریه نمی‌فرستیم


تانک های تریکه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه
تانک های تریکه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه

مولود چاووش اغلو، وزير امور خارجه ترکيه، روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبيرکل ناتو در آنکارا گفت: ترکيه به طور يک‌جانبه عمليات زمينی عليه نيروهای «حکومت اسلامی» در شمال سوريه انجام نخواهد داد.

وی انتظار از ترکیه برای اقدام یک جانبه در سوریه را «غير واقع‌بينانه» خواند.

به گزارش سی ان ان، وزیر خارجه ترکیه افزود که حمله هوایی به تنهایی نمی تواند توازن قدرت را تغییر داده و منطقه را از وجود «حکومت اسلامی» پاک کند.

ناتو و آمريکا از ترکيه توقع دارند در مبارزه با جنگجویان «حکومت اسلامی» در سوريه و عراق نقش فعالتری برعهده گيرد.

وزیر خارجه ترکیه افزود در روزهای اخیر دویست هزار نفر از کوبانی وارد این کشور شده اند.

طی روزهای گذشته، شهر کوبانی، و نبردهای سخت ميان مدافعان آن و شبه‌نظاميان اسلامگرای «حکومت اسلامی» در کانون توجهات جهانی قرار گرفته است.

در کشورهای مختلف، از جمله در ايران و ترکيه نيز تظاهرات و تجمعاتی در حمايت از کوبانی انجام شده که در ترکيه به خشونت کشيده شد و دست‌کم ۲۱ کشته برجای گذاشت.

ارتش آمريکا و متحدانی که به اين کشور پيوسته‌اند از هشتم ماه اوت حملاتی هوايی را عليه «حکومت اسلامی» در عراق و از ۲۳ سپتامبر عليه اين گروه و ديگر اسلام‌گرايان در سوريه آغاز کرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمريکا، در گفت‌وگويی با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته است «لازم است مردم بدانند که ما به کمی بردباری استراتژيک نياز داريم. اين گروه (حکومت اسلامی) فردا ناپديد نمی‌شود و کوبانی ممکن است سقوط کند. ما نمی‌توانيم پيشبينی کنيم که اين اتفاق خواهد افتاد يا نه».

XS
SM
MD
LG