لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۸

اوباما: ممنوعیت سفر از غرب آفریقا به خاطر ابولا شرایط را سخت‌تر می‌کند


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، ضمن رد توصیه‌ها برای ممنوعیت سفر از کشورهای آفریقای غربی به آمریکا برای مقابله با بیماری ابولا از مردم آمریکا خواست که در این رابطه خونسردی خود را حفظ کرده و دچار آشفتگی و هیجان نشوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای اوباما روز شنبه، ۲۶ مهرماه، اظهار داشت که «ما نمی‌توانیم ارتباط خودمان را با آفریقای غربی قطع کنیم»، چرا که این امر انتقال تجهیزات پزشکی و نیروهای بهداشتی به منطقه را سخت‌تر می‌کند.

به گفته او، تلاش برای قطع ارتباطات تمام آن منطقه آفریقای غربی با بقیه جهان، اگر حتی ممکن باشد، شرایط را می‌تواند بدتر بکند.

در روزهای اخیر قانون‌گذاران آمریکا از باراک اوباما خوسته‌اند که مانع مسافرت از لیبریا، سیرالئون و گینه به ایالات متحده شود.

آقای اوباما نیز گفته بود که به طور اصولی مخالف این امر نیست، اما سخنرانی امروز او نشان داد که عملا این کار را ممکن نمی‌داند.

به گفته او، قطع ارتباط این منطقه با جهان حتی انگیزه‌ای برای مردم آنجا فراهم می‌کند که بخواهند از منطقه بگریزند بدون آن که آزمایش‌های غربال‌گری را انجام دهند و همین امر ردیابی مبتلایان به بیماری ابولا را دشوارتر می‌کند.

وی سپس تاکید کرد که بیماری ابولا «یک بیماری جدی است، ما نباید به دام هیجان و آشفتگی و ترس بیفتیم».

رئیس جمهوری ایالات متحده در نهایت خاطرنشان ساخت که در حال حاضر آن‌ چه در آمریکا دیده می‌شود شیوع یا فراگیری ابولا نیست.

گزارش روز شنبه تلویزیون سی‌ان‌ان بیان می‌کند که تاکنون هشت مورد ابتلا به بیماری ابولا در ایالات متحده تایید شده است، از جمله تامس اریک دانکن که ماه گذشته از لیبریا بازگشت و حدود ۱۰ روز قبل نیز درگذشت.

دیگر مبتلایان به این بیماری در آمریکا سه مبلغ مذهبی هستند، به علاوه دو پرستار در تکزاس، یکی از عکاسان آزاد شبکه ان‌بی‌سی و یکی از پزشکان سازمان بهداشت جهانی.

XS
SM
MD
LG