لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۳

پرونده «تجاوز گروهی» ۱۰ نفر در قزوین در حال رسیدگی است


جمال انصاری؛ رئیس‌کل دادگستری قزوین
جمال انصاری؛ رئیس‌کل دادگستری قزوین

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره «بازداشت ۱۰ نفر» در قزوین به اتهام «تجاوز به دختران جوان در جنگل»، رئیس کل دادگستری این استان خبر داد که این پرونده «تجاوز به عنف» در «دادگاه کیفری یک» در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، جمال انصاری روز دوشنبه چهارم آبان، در عین حال «شایعات» درباره «تجاوز به دختران مدرسه» در این پرونده را «کذب محض» خواند.

روزنامه فرهیختگان در شماره روز دوشنبه خود خبر داده است که «۱۰ نفر که سه نفرشان هم مسلح بوده‌اند» در ماه‌های گذشته «بیش از سه بار» به دختران و پسرانی که به صورت گروهی برای تفریح به «یکی از جنگل‌های باراجین و جاده زرشک» در شمال قزوین رفته بودند، حمله کرده، پسرهای جوان را «با تهدید سلاح گرم به درخت بسته» و «به دخترهای این گروه تجاوز کرده بودند».

بر اساس این گزارش برای متهمان این پرونده که «یک ماه پیش دستگیر شده‌اند، کیفرخواست اعدام صادر شده است».

به گفته این روزنامه یکی از مسئولان دفتر دادستانی قزوین بدون ذکر نام خود، این خبر را تأیید کرده و گفته است که «احتمالاً حکم همه متهمان این پرونده اعدام است».

در همین حال به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به خبر دستگیری «تعدادی شرور که در منطقه باراجین مرتکب تجاوز به عنف شده بودند»، گفت که در رابطه با این موضوع «ادعاهایی مطرح شده» که پس از «تحقیقات لازم و اثبات جرم، تصمیم قضایی در خصوص این پرونده اتخاذ می‌شود».

روزنامه فرهیختگان در گزارش خود حادثه قزوین را با حادثه تجاوز به شرکت‌کنندگان یک مهمانی خصوصی در خمینی شهر در سوم خردادماه سال ۹۰ مقایسه کرده است.

براساس گزارش‌ها در آن حادثه ۱۳ نفر که قمه، چوب و چاقو در دست داشتند با ورود به يکی از باغ‌های اطراف خمينی‌شهر اصفهان، هشت مرد شرکت‌کننده در يک مهمانی خصوصی را حبس و با ربودن شش زن حاضر در اين مهمانی و انتقال آنها به محلی ديگر به آنها تجاوز کردند.

چهار نفر از متهمان این پرونده سحرگاه روز چهارشنبه، بيستم مهر همان سال در ملأ عام به دار آويخته شدند.

XS
SM
MD
LG