لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۸

رستوران «کی اف سی» در تهران پلمب شد


 رستوران «کی اف سی حلال» در تهران
رستوران «کی اف سی حلال» در تهران

درحالیکه خبرگزاری‌ها از پلمب شدن رستوران «کی اف سی حلال» در تهران خبر داده است، ۱۶ نماینده مجلس در تذکری خواستار جلوگیری از دایر شدن نمایندگی «رستوران آمریکایی عرضه مرغ سوخاری» در ایران شدند.

خبرگزاری آنا، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، خبر داد که رستوران «کی اف سی حلال» در تهران روز سه شنبه، ۱۲ آبان، پلمب شده است.
اسدالله احمدی‌شهریور، رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان‌ نیز به این خبرگزاری گفت که این رستوران تا کنون «هیچ‌گونه سند و پروانه کسبی» را به این اتحادیه ارائه نکرده است.

به گفته آقای احمدی‌شهریور، رئیس اتاق اصناف تهران نیز مدیر عامل این رستوران را متهم کرده که امضای او را برای کسب پروانه «جعل» کرده است.
رستوران «کی اف سی حلال» در وب سایت خود اعلام کرده که از وزارت صنعت، معدن و تجارت «مجوز رسمی» دریافت کرده است.

با این حال مجتبی خسروتاج، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش از این ارائه مجوز فعالیت به کی اف سی و مک دونالد را تکذیب کرده و گفته بود که هر شرکتی که تقاضای ورود به ایران را دارد، ابتدا باید از اتحادیه مربوطه مجوز بگیرد.

در روزهای گذشته برخی از رسانه‌های اصولگرا به فعالیت رستوران «کی اف سی حلال» در ایران اعتراض کرده بودند.

درهمین حال ۱۶ نماینده مجلس روز سه شنبه در تذکری به وزرای کشور و صنعت، معدن و تجارت خواستار «جلوگیری از دایر نمودن کافه و رستوران‌های با نام و سبک غربی و اخیرا رستوران آمریکایی عرضه مرغ سوخاری به عنوان محلی برای مانور تجمل و رفاه‌زدگی و نمایش رفتارهای خلاف فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و عرف و شرع» شدند.

علی مطهری، مهدی کوچک‌زاده، حمید رسایی، مرتضی آقاتهرانی، بیژن نوباوه و احمد سالک از جمله نمایندگان امضاء کننده این تذکر هستند.
براساس گزارش رسانه‌های ایران، محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس، هنگام قرائت این تذکر، امضای آن از سوی علی مطهری و مهدی کوچک‌زاده که دارای گرایش سیاسی متفاوت هستند را «عجیب» توصیف کرد.

واکنش نمایندگان مجلس درحالی است که رستوران «کی اف سی حلال» اعلام کرده که نمایندگی کمپانی کی اف سی (حلال) ترکیه را دارد و در سایت شرکت کی‌اف‌سی آمریکا نیز رستورانی در ایران ثبت نشده است.

در سال ۹۰ نیز افرادی که خود را نماینده کی‌اف‌سی در ایران معرفی کردند با برگزاری کنفرانس خبری، افتتاح یکصد رستوران در تهران، شیراز، مشهد، تبریز و چند شهر بزرگ دیگر را وعده داده بودند. پس از آن اما گزارشی درباره افتتاح این رستوران‌ها منتشر نشد.

شرکت «یام» صاحب اغذیه فروشی زنجیره‌ای «کی اف سی» نیز در بیانیه‌ای ضمن تکذیب افتتاح هرگونه شعبه‌ای از رستوران‌های خود در ایران اعلام کرده بود که علیه شرکت و افرادی که از نام و نشان این شرکت در ایران سوء استفاده کرده‌اند، دست به اقدام قانونی زده است.

پس از توافق اتمی وین برخی از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی درباره حضور برندهای آمریکایی در ایران هشدار داده‌اند.

درهمین حال محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی، ۳۱ مرداد گفته بود که «آمریکایی‌ها حتی از طریق ایجاد شرکت‌ها و کارتل‌ها و راه‌اندازی برخی بنگاه‌های اقتصادی مانند مک دونالد به دنبال ترویج فرهنگ و سبک زندگی خود هستند.»

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز در نامه خود به رئیس جمهوری ایران برای تائید توافق اتمی وین خواستار آن شده که پس از برداشته شدن تحریم‌ها از وارد کردن «هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جداً پرهیز شود».

XS
SM
MD
LG