لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۶

حسن روحانی: نباید عده‌ای در کشور با کلمه «نفوذ» بازی کنند


یک روز پس از آنکه سپاه پاسداران اعلام کرد «اعضای شبکه نفودی دولت‌های غربی» را دستگیر کرده، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، به مناسبت ۱۳ آبان، گفت که «باید به طور واقعی و جدی با هر گونه نفوذ بیگانگان مبارزه کنیم» و «نباید عده‌ای با کلمه نفوذ بازی کنند».

حسن روحانی که روز چهارشنبه ۱۳ ​آبان در نشست هیات دولت سخن می‌گفت، افزود: «اگر رهبری انقلاب کلامی را عنوان می‌کنند به درستی آن را بفهمیم و پیاده کنیم و اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوء استفاده کنند».

وی تاکید کرد: «نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء استفاده کنند و این‌طور نباشد که از این پس با هر کس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم».

رییس جمهوری ایران از ۱۳ آبان که در این روز سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ به اشغال دانشجویان موسوم به «پیرو خط امام» درآمد به عنوان «روز تاریخی و ملی» یاد کرد و گفت که این روز‌ها نباید «تبدیل به روزهای حزبی شود و به جای تقویت راه انقلاب، وسیله‌ای برای تفرقه و اختلاف شود».

آقای روحانی تصریح کرد: «مردم ما مردم بیدار هستند و کاملا متوجه هستند. از فردا با هرکسی که مخالف هستیم نیاییم انگی به او بچسبانیم و بخواهیم حزبی را به کنار برانیم. این به عکس تمام می‌شود. تاریخ ملت، انقلاب و انتخابات سال ۹۲ نشان داده که هرچقدر از این دست کار‌ها شود، تاثیر آن معکوس خواهد بود».

بیخودی نرویم از اینجا، از آنجا، یک نفر یا دو نفر را به بهانه‌ای بگیریم و برای آن‌ها پرونده‌سازی کنیم و بعد بیاییم این پرونده را در کشور بزرگ کنیم. بعد بگوییم این خط، «خط نفوذ» است. واقعا با نفوذ مبارزه کنیم. با کلمات بازی نکنیم. بازی با کلمات واقعا به ضرر کشور و وحدت ملی است.
رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست هیات دولت

وی که ویدئوی سخنانش از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، در اشاره‌ای صریح به بازداشت‌های اخیر سپاه که شامل روزنامه‌نگاران شده است تاکید کرد: مردم خوب می‌فهمند، معنی «نفوذ»، «استکبار» و «منافع ملی» را خوب می‌فهمند و آینده کشور را به خوبی احساس می‌کنند. بیخودی نرویم از اینجا، از آنجا، یک نفر یا دو نفر را به بهانه‌ای بگیریم و برای آن‌ها پرونده‌سازی کنیم و بعد بیاییم این پرونده را در کشور بزرگ کنیم. بعد بگوییم این خط، «خط نفوذ» است. واقعا با نفوذ مبارزه کنیم. با کلمات بازی نکنیم. بازی با کلمات واقعا به ضرر کشور و وحدت ملی است.

یک روز پیش از اظهارات حسن روحانی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از بازداشت «چند تن از اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند»، خبر داد.

در همین زمینه، خبر بازداشت چهار روزنامه‌نگار به نام‌های عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی، آفرین چیت‌ساز و سامان صفرزائی تایید شده است.

سخنان رئیس‌جمهور ایران در حالی بیان می شود که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و تعدادی از مقام‌های ارشد امنیتی و نظامی کشور در هفته‌های اخیر، مدام درباره «نفوذ» آمریکا به ایران هشدار داده‌اند.

رهبر ایران در سخنان اخیرش گفته بود که «یکی از کارهای آمریکایی‌ها در این سال‌های آخر این است که کسانی را وادار کنند به بزک‌ کردن چهره‌ آمریکا» و افزود: «یک عده‌ای مغرضانه و عده‌ای از روی ساده‌لوحی این کار را می‌کنند.»

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه، نیز در مورد «فتنه نفوذ» هشدار داده و گفته بود: «طبق فرمایش رهبری، مذاکره با آمریکا همه‌اش برای ما ضرر است و آن‌ها با مذاکره بدنبال نفوذ هستند.»

فرمانده کل سپاه افزود: «عمق این خطر متأسفانه هنوز درک نشد، دشمن کار خود را شروع کرده اما اگر خطر نفوذ را درک کردیم، باید الان جلوی برخی از کارهایی که انجام می‌شود را بگیریم».

XS
SM
MD
LG