لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۴

ایران؛ خاکسپاری پنج افغان و دو پاکستانی که در سوریه کشته شده‌اند


خاکسپاری علی رحیمی، تبعه افغان در شهر مشهد
خاکسپاری علی رحیمی، تبعه افغان در شهر مشهد

رسانه‌های ایرانی از مراسم خاکسپاری پنج تبعه افغان و دو پاکستانی کشته شده در سوریه خبر دادند که روز پنج‌شنبه، ۲۱ آبان، در شهرهای مشهد، قم و محلات برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز پنج‌شنبه جنازه دو تبعه افغان کشته شده در سوریه به نام‌های علی رحیمی و علی عالمی در «قطعه شهدای فاطمیون مشهد» به خاک سپرده شده است. فارس می‌نویسد که این دو نفر ۱۴ روز پیش در سوریه کشته شده‌اند.

پیش از این رسانه‌های ایران از کشته شدن علی حسینی عالمی خبر داده و از او به عنوان یکی از «فرماندهان لشکر فاطمیون» نام برده بودند.

لشکر فاطمیون از افغان‌های مقیم ایران و افغانستان تشکیل شده که در دفاع از بشار اسد می‌جنگند و بیشتر، نیروهای ایرانی در سطوح فرماندهی آن حضور دارند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی،ایرنا، نیز روز پنج‌شنبه گزارش داد که جنازه محمد براتی از نیروهای کشته شده در سوریه در شهر محلات تشییع شد. وبسایت‌های محلی نوشته‌اند که این تبعه افغان ۲۴ ساله و از اعضای «لشکر فاطمیون» بوده است.

درهمین حال خبرگزاری «ابنا» و برخی وب‌سایتهای خبری از تشییع جنازه دو تبعه افغان و دو پاکستانی کشته شده در سوریه درشهر قم خبر دادند.

وب سایت «مشرق نیوز» از محمد رضا احمدی و جواد اکبری به عنوان نیروهای «لشکر فاطمیون» و همچنین سرتاج خان و نوید حسین به عنوان اعضای «تیپ زینبیون» نام برده که در سوریه کشته شده‌اند.

«تیپ زینبیون» از داخل ایران برای جنگ در سوریه تشکیل شده و اعضای آن را شیعیان پاکستانی مقیم ایران تشکیل داده‌اند.

درماه‌های گذشته نیز جنازه ۱۰ پاکستانی کشته شده در سوریه در ایران دفن شده است که این علاوه بر تلفاتی‌ست که ایران در جریان عملیات محرم داده است.

عملیات محرم از ابتدای ماه محرم و با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، توسط ارتش سوریه و واحدهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان برای بازپس‌گیری شهر حلب در سوریه آغاز شد. به گفته علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در این عملیات تاکنون حدود ۵۰ ایرانی کشته شده‌اند.

علی تمام‌زاده، اسماعیل سیرت‌نیا، حسین جمالی، عزت الله سلیمانی، اسماعیل زاهدپور، محسن فانوسی، قدیر سرلک، روح‌الله قربانی، مسلم نصر، خانعلی یوسفی، مسلم خیزآب، مهدی علیدوست، عبدالله باقری، میلاد مصطفوی، سجاد طاهرنیا، روح‌الله عمادی، امین کریمی، محمدعلی حسینی، احمد استحکامی، نادر حمید دیلمی، مجید صانعی موفق، مجتبی کرمی و رضا دامرودی از جمله افرادی هستند که طی این عملیات جان باخته‌اند.

XS
SM
MD
LG