لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۸

پدر سیامک نمازی «بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است»


سیامک نمازی و پدرش باقر نمازی
سیامک نمازی و پدرش باقر نمازی

گزارش‌ها حاکی است که باقر نمازی، پدر سیامک نمازی، شهروند ایرانی-آمریکایی که در ایران زندانی است، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده است. باقر نمازی ۸۰ سال سن دارد و دارای تابعیت دوگانه ایرانی -آمریکایی است.

در همین حال، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است که از گزارش‌ها در خصوص بازداشت باقر نمازی، شهروند آمریکایی در ایران مطلع شده است.

افی نمازی، همسر باقر نمازی روز چهارشنبه پنجم اسفندماه در صفحه فیسبوک خود نوشته است که همسرش در تهران بازداشت شده و به وی گفته شده که آقای نمازی به زندان اوین منتقل شده است.

خانم نمازی نوشته است: می‌بایست این خبر شوکه کننده و غم انگیز را با شما در میان بگذارم که باقر دیروقتِ شب ۲۲ فوریه ۲۰۱۶ دستگیر شده و تا آنجا که به من گفته شده او را به زندان اوین برده‌اند. اکنون هم سیامک پسرم، و هم باقر، همسر بیگناهم بدون هیچ دلیلی زندانی شده‌اند. این کابوسی است که برایم قابل توصیف نیست.»

خانم نمازی می‌گوید، همسرش از «بیماری جدی قلبی و بیماریهای دیگری» رنج می‌برد و نیاز دارد برای آن‌ها «داروهای مخصوص قلب و داروهای دیگر مصرف کند.»

به گزارش آسوشیتدپرس، باقر نمازی نخستین آمریکایی ایرانی است که پس از توافق هسته‌ای ایران و باشش قدرت جهانی بازداشت می‌شود.

طبق این گزارش هاله اسفندیاری، از کار‌شناسان امور خاورمیانه مرکز وودرو ویلسون در واشینگتن نیز بازداشت باقر نمازی ۸۰ ساله را تایید کرده است.

سیامک نمازی، مدیر پیشین بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت است که در مهر ماه گذشته در ایران بازداشت شد. او متولد تهران و تحصیل‌کرده در آمریکا است و خبرگزاری رویترز می‌گوید در سال ۲۰۰۷ از جمله کسانی بود که از سوی «مجمع جهانی اقتصاد» به عنوان یکی از «رهبران جوان جهان» معرفی شد.

پیشتر مادر سیامک نمازی گفته بود که از طریق خانواده هم‌بند پسرش باخبر شده که او دست به اعتصاب غذا زده‌است. آنچه به گفته خانم نمازی «نگرانی خانواده را شدیدا افزایش داده، چون قطعا به سلامت او آسیب می‌زند»

XS
SM
MD
LG