لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۳

مستی «پت و مت» سه کارمند تلویزیون را بی‌کار کرد


مسئولين پخش یک انیمیشن «پت و مت» در برنامه کودک شبکه دوم تلویزیون دولتی ایران که چگونگی تهيه مشروب الکلی را نشان می داد، اخراج شدند.


به گزارش خيرگزاری فارس و به نقل از محمد ميرکيانی مدير گروه کودک شبکه دوم تلویزیون دولتی ایران، تهيه کننده، ناظر پخش و منشی صحنه برنامه کودک شبکه دوم تلویزیون ایران در شیفتی که این انیمیشن نمایش داده شده است اخرج شده اند.


عصر روزچهارشنبه هشتم آبان ماه، در برنامه مخصوص کودک شبکه دوم تلویزیون ایران، قسمتی از انیمیشن «پت ومت» به روی آنتن رفت که مراحل توليد مشروب الکلی را از انگور، نشان می داد.


«پت و مت» نام یک مجموعه انیمیشن ساخت کشور چک و اسلواکی سابق در دهه هفتاد میلادی است که سال هاست از تلویزین دولتی ایران در برنامه های ویژه کودکان پخش می شود.


روزنامه کيهان در شماره روز پنج شنبه نهم آبان خود، به این مسئله پرداخت و نوشت:«سيمای جمهوری اسلامی ايران در اقدامی بی سابقه پس از انقلاب در يکی از پربيننده ترين برنامه های کارتونی کودکان، آموزش کامل توليد مشروب الکلی را به تصوير کشيد.»


روزنامه کيهان از طرف خوانندگان خود که از آن ها به عنوان معترضين اين برنامه يادکرده بود، از مسئولين صدا و سيما خواسته بود تا رسما عذرخواهی کرده و«عاملان پخش اين برنامه را برکنارکنند.»


روزنامه کيهان از طرف خوانندگان خود که از آن ها به عنوان معترضين اين برنامه يادکرده بود ، از مسئولين صدا و سيما خواست تا رسما عذرخواهی کرده و«عاملان پخش اين برنامه را برکنارکنند.»

سرانجام روز يکشنبه ۱۲ آبان ماه خبرگزاری فارس خبر برکناری مسئولين پخش کارتون را منتشر کرد. این در حالی بود که محمد ميرکيانی، مديرگروه کودک شبکه ایران در گفتگو با همین خبرگزاری، پخش این قسمت از پت و مت را « قصوری غيرعمدی و نه چندان مهم » خوانده و گفته بود:« اين خطای رسانه ای است و در هر جايی اتفاق می افتد.»


او همچنین درباره مقاله روزنامه کیهان گفته بود: «طرح و بزرگ نمايی چنين مساله ای در جامعه باعث می شود زحمت بسياری از بين برود.»


اين مدير تلويزيون جمهوری اسلامی به «تبيه و توبيخ برخی و برکناری برخی ديگر» اشاره کرده و دليل آن را« بالابردن ضريب دقت و درس عبرت» ذکر کرده بود.


در قسمت نه دقيقه ای پت و مت که از مجموعه های اوليه آن به حساب می آيد، دو شخصيت اصلی ابتدا انگورها را چيده و طی مراحلی آن را تقطير کرده و در پايان محصول به دست آمده را به سلامتی هم می نوشند و از شدت مستی روی زمین می افتند.


مجموعه کارتونی پت ومت که برای مخاطبان ايرانی آشنا ست، محصول کشور چک اسلواکی سابق در سال ۱۹۷۶ است و ساخت سری های مختلف آن تا سال ۲۰۰۳ نيز ادامه يافت.


XS
SM
MD
LG