لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۹

شکست والیبال ایران در آخرین بازی از لیگ جهانی


تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی‌اش از لیگ جهانی ۲۰۱۵ مقابل روسیه قرار گرفت و با نتیجه ۳-۱ شکست خورد. این نخستین پیروزی روسیه پس از پذیرش ۱۱ شکست متوالی بود.

ایران در این مسابقه در ست‌ اول با نتیجه نزدیک ۲۵-۲۳ شکست خورد. گیم سوم و چهارم را هم با نتایج ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۱ واگذار کرد. همبازیان سعید معروف مقابل قهرمان المپیک، فقط ست‌ دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود رقم زد.

ایران با این شکست ۱۸ امتیازی باقی ماند و در رده سوم جدول رده‌بندی ایستاد. باتوجه به پیروزی لهستان مقابل آمریکا در بازی نخست این دو تیم و ۲۲ امتیازی شدن نماینده اروپا، ایران از حضور در مرحله نهایی بازماند.

شاگردان کواچ در سه دیدار قبلی‌شان مقابل روسیه به پیروزی دست یافته بودند اما در غیاب شهرام محمودی و در روز خوب موزرسکی بلند قامت، نتیجه را واگذار کردند.

روسیه برای گریز از سقوط به سطح ب لیگ جهانی، با انگیزه و پرتلاش ظاهر شد تا اولین پیروزی‌ خود را در آخرین بازی‌اش جشن بگیرد.

الکساندر کلیمکین بعد از پیروزی تیمش در نشست مطبوعاتی گفت: می‌دانستیم ممکن است ایران انگیزه کافی نداشته باشد، به خاطر همین بازیکنان را توجیه کردم که راحت بازی کنند. از موزرسکی خیلی راضی بودم. او پست اصلی‌اش سرعتی زن است اما در پست پشت خط زن بازی کرد.

سرمربی موقت روسیه در مورد اینکه چرا در ۱۱ بازی شکست خورده‌اند، گفت: ما شش مصدوم داشتیم، بدون شک در جام جهانی تیم متفاوتی را می‌بینید.

سرمربی ایران هم با اعلام اینکه تیم دومش در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد، گفت: امتیازی که داریم برای شرکت در المپیک کافی است و امتیاز قهرمانی آسیایی به اندازه‌ای نیست که رنکینگ را تغییر دهد.

در آخرین بازی از گروه B، آمریکا در دومین دیدارش به میزبانی لهستان، با نتیجه سه بر یک پیروز شد. آمریکایی‌ها ست‌ اول و دوم را پیروز شدند اما ست سوم را واگذار کردند تا کار به ست چهارم کشیده شود. در این گیم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ برنده شدند تا ضمن جبران شکست شب قبل، به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شوند.

XS
SM
MD
LG