لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۵

سرمربیان جدید تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران


از راست طلایی و اشکانی
از راست طلایی و اشکانی

محمد طلایی و علی اشکانی به عنوان سرمربیان جدید تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران انتخاب شدند.

در تصمیمات اخیر فدراسیون کشتی، رضا لایق و محمد طلایی که نزدیک‌ترین افراد به رسول خادم بوده‌اند، پست‌های مهم دبیری فدراسیون و سرمربیگری تیم ملی را در اختیار گرفته‌اند.

در جلسه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد، منصور برزگر، ابراهیم جوادی، علی بیات، محمدحسین محبی، مجید ترکان، عسکری محمدیان، حسن حمیدی، امیر توکلیان و مجید خدایی حضور داشتند.

آنها در حضور رسول خادم، رئیس و رضا لایق، سرپرست دبیری فدراسیون، در مورد انتخاب مدیر تیم‌های ملی و سرمربی بزرگسالان تصمیمات جدیدی اتخاذ کردند.

در این جلسه عنوان شد: «با توجه به ضرورت نظارت مستقیم حوزه مدیریت ارشد، فـدراسیـون اخـتیارات خود را در رده بزرگسالان به مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد واگذار نکند.»

این به آن معناست که رئیس فدراسیون، پست مدیر تیم‌های ملی را حذف کرده است. این مسئولیت به عهده علیرضا رضایی بود که پیش از المپیک، به خاطر اختلاف با رسول خادم، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

مجید ترکان قهرمان سال ۱۹۹۰ جهان به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی در رده‌های سنی پایه، نوجوانان و جوانان انتخاب شد.

محمد طلایی قهرمان جهان در سال ۱۹۹۷ که پیشتر سرمربی تیم ملی جوانان و کمک مربی بزرگسالان بود، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد.

رضا لایق نیز علاوه بر دبیری فدراسیون، مسئولیت «ناظر فدراسیون» در امور تیم ملی را به عهده خواهد داشت.

پس از جلسه اعضای شورای فنی کشتی فرنگی نیز علی اشکانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شد. پیش از این، محمد بنا هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.

حسین ملاقاسمی، رحیم علی‌آبادی، محمد دلیریان، بهرام مشتاقی، احد پازاج، علیرضا لرستانی، حسین مرعشیان و حمید باوفا اعضای شورای فنی در این نشست بودند.

قرار شد حـسن بابک مدیر فعلی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در رده‌های سنی پایه به فعالیت خود ادامه دهد.

علی اشکانی نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۰۵ است. او سه طلا و یک نقره آسیا دارد و عضو تیم ملی ایران در المپیک‌های سیدنی و آتن بوده.

هفته گذشته شاگردان اشکانی بعد از ۲۰ سال قهرمان نوجوانان جهان شدند که نتیجه‌ای جالب توجه برای سرمربی موفق تیم ملی نوجوانان محسوب می‌شود.

اشکانی تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی انتخاب شده و محمد طلایی هم تا مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس این مسئولیت را به عهده خواهد گرفت.

حمید بنی تمیم سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کشتی که پیشتر از مسئولیت دبیری فدراسیون عزل شده بود، به عنوان ناظر در امور تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شده است.

XS
SM
MD
LG