لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۹

حمایت چهره‌های مشهور ایرانی از توافق اتمی


گروهی از چهره‌های مشهور ایرانی، از فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی که برخی در خود ایران به زندان رفته یا تحت فشار بوده‌اند، تا هنرمندان، محققان و روزنامه‌نگاران، با انتشار فیلم‌هایی کوتاه بر وب‌سایت یوتیوب از توافق اتمی حمایت کرده‌ و از کنگره آمریکا نیز خواسته‌اند از آن حمایت کنند.

​در میان کسانی که فیلم‌های کوتاهی از آنها در یوتیوب منتشر شده، می‌توان چهره‌هایی را دید مانند شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل صلح، غنچه قوامی، کنشگر مدنی، کیهان کلهر، نوازنده، جعفر پناهی، کارگردان، رضا کیانیان، بازیگر، نسرین ستوده، حقوق‌دان و بسیاری دیگر.

بسیاری از این افراد توافق اتمی، برون‌رفت از تحریم‌ها و کاسته شدن خطر یک جنگ احتمالی را هم به نفع ایران، هم به سود منطقه و کل جهان و نیز روند آزادی‌های مدنی، سیاسی و اجتماعی دانسته‌اند.

این کارزار جدید در ادامه فعالیت‌های هواداران توافق اتمی‌ انجام می‌شود. در پایان تیر ماه نیز شبکه‌های اجتماعی بازتاب‌دهنده تجمعاتی در شهرهای مختلف جهان در حمایت از این توافق بودند.

حضور هنرمندان مشهور در کنار حامیان توافق نیز سابقه دارد و حتی به پیش از دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک در وین باز می‌گردد.

کنگره ایالات متحده که جمهوری‌خواهان در آن اکثریت دارند، در حال بازبینی توافق اتمی‌ست. جمهوری‌خواهان مخالفت خود را با توافق بارها بیان کرده‌اند. اما اگر موفق نشوند رای دو سوم نمایندگان کنگره را علیه توافق جمع کنند، وتوی رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در نهایت می‌تواند آن را به تصویب برساند.

چهره‌های ایرانی در کارزار ویدئویی خود از نمایندگان کنگره ایالات متحده خواسته‌اند به این توافق رای آری دهند.

XS
SM
MD
LG